Bli kjent med vaksine, og gå dypere inn i hvordan virus, immunforsvar og vaksine reagerer på hverandre i kroppen, gjennom å omsette erfaringer og kunnskaper fra øvelser og leker fra tema 15 til en ny kontekst: Visning. Hvordan materialet formidles, bestemmes delvis av elevene med god støtte fra de voksne. I oppvarming utforskes og utøves et repertoar av dans til musikk fra blant annet samisk, rom, ungarsk og barnekultur, og elevene får eksperimentere med puls, rytme, tempo, dynamikk og form i dans. I refleksjonen jobber elevene med å finne ut hvordan de selv best kan huske et (fysisk) materiale gjennom utforsking, prøving og feiling, og etter visningen prøver de en metode for å se hverandre med positivt blikk, og takke hverandre.
Virus-temaet er dobbelt, og tema 16 er andre del. Disse siste 6 øktene starter med et besøk fra en vaksineutvikler/forsker (lærer i rolle), som inviterer til å bli bedre kjent med vaksine, og til å lage en visning der dynamikken mellom pustefabrikk/lunger, virus, immunforsvar og vaksine spilles ut i form av lek/rollespill/dans. Elevene jobber i dette temaet frem mot en visning, der vaksineutvikleren/forsker og et publikum er til stede og ser på.