A tanulók ismerkedjenek meg a védőoltással, és mélyítsék el a tudásukat arról, hogyan reagál egymásra a szervezetben a vírus, az immunrendszer és az oltóanyag, úgy, hogy a 15. téma gyakorlataiból és játékaiból szerzett tapasztalataikat és ismereteket új kontextusba, egy közösen létrehozott előadásba fordítják át. A tudásanyag feldolgozásának módját részben a tanulók határozzák meg, a felnőttek támogatásával. A bemelegítésben többek között a számi, roma, és magyar gyermekkultúra zenéjéból összeállított táncrepertoárt tárják fel és adják elő, a tanulók kísérletezhetnek a táncban a lüktetéssel, ritmussal, tempóval, dinamikával és formával. A reflexióban a hallgatók azon dolgoznak, hogy – bejárva a felfedezés, próbálkozás és tévedés folyamatát - hogyan tudnak a legjobban rögzíteni, emlékezetükbe vésni egy anyagot, majd az előadás után egy kipróbálnak egy módszert arra, hogy pozitív szemmel lássák egymást, és megköszönjék egymásnak a támogatást.
A vírus téma két részből áll, a 16. téma a második rész. Ez a 6 alkalom egy oltóanyag-fejlesztő/kutató (tanári szerepbelépés) látogatásával kezdődik, aki felkéri a tanulókat, hogy ismerkedjenek meg közelebbről a védőoltásokkal, és alkossanak egy olyan előadást, amelyben a légzés/tüdő, vírus, immunrendszer és az oltás közötti dinamikát eljátsszák színdarab/szerepjáték/tánc formájában. A tanulók ebben a témában egy olyan előadás létrehozásán dolgoznak, aminek bemutatóján jelen lesz az oltóanyag-fejlesztő/kutató és más közönség is.