Belehelyezkedés mások nézőpontjába, mások nézeteinek megismerése. Egy-két nemzedékkel korábban élők életének feltérképezése, az időnek mint megfogható folyamatnak, majd mint élettörténetnek a megismerése. Interjútechnikák, jegyzetelés és meghallgatás, valamint és kis- és nagycsoportos eszmecserék gyakorlása.
A tanulók egész héten át a kezdetben kiosztott csoportban dolgoznak. Induláskor egy gyerek fényképét kapják meg, akit lépésről lépésre ismernek meg, ahogy haladnak a témában. Minden foglalkozás valamely új adalékkal egészíti ki a gyerekről kialakuló képet. Kiderül, hogy a gyermek régen volt fiatal, és most felnőttként a tanulók rendelkezésére áll egy interjú erejéig. A bemelegítések során a diákok hol önmagukat, hol másokat adják más-más változatban. Csendes reflexiót végeznek ülve vagy sétálás közben.