Az érzés feltárása: a magány megfigyelése a testen, hangon, az osztálytársakkal való érzelmi és kapcsolati interakción keresztül, a felfedezést és a kreativitást egyaránt aktiváló feladatok során. A tanulóknak el kell gondolkodniuk azon, hogy mi a különbség az egyedüllét és a magány között, mérhető-e a magány, milyen helyzetekben lehet valaki magányos, és mit tehet önmagáért és másokért, akik megtapasztalják a magányt. Azáltal, hogy a témát saját testük, érzékszerveik és a másokkal való interakció segítségével tárják fel, a tanulók lehetőséget kapnak arra, hogy különböző perspektívákat lássanak a témában, és megoldást találjanak egy olyan dologra, amely most és a jövőben egyaránt releváns számukra. Gyakorold mások nézőpontjának megismerését, a testeden és hangodon keresztüli önkifejezést, az írásban és szóban történő fogalmazást, az együttműködést és a problémamegoldást.
A téma bevezetésekor a tanulók felfedezik, hogy valaki (egy magányos sárkány) járt az osztálytermükben, nyomokat, és egy hangfelvételt hagyott ott, amiből kiderül, hogy a sárkány magányos. A diákok lehetőséget kapnak, hogy segítsenek a sárkányon, hogy ne legyen többé magányos. Ezután felfedezhetik a témát a testük, a hangjuk, saját érzelmeik és érzékszerveik segítségével, valamint osztálytársaikkal együttműködve. A témában beszélgetünk a magányról, átéljük és feltárjuk azt, és alkotásba is foglaljuk. Végül a tanulók „szakértőkké” válnak, akik segítenek a magányos sárkányon.