Színek
Áttekintés
téma
9
ÁTTEKINTÉS AZ 9. TÉMÁHOZ
CÉLKITŰZÉS

A színeket használva kiindulópontként, a tanulók érzékszerveikkel és megfigyelőkészségükkel vizsgálják és magyarázzák az anyagok tulajdonságait (beltéren, és kint a természetben egyaránt), színek szerint rendezik őket, és reflektálnak a felfedezéseikre. A színek megfigyelésével, és a velük kapcsolatos érzéseik feltárásával a tanulók lehetőséget kapnak a színek „újrafelfedezésére”, a színekkel kapcsolatos szimbólumok és előítéletek megismerésére. Gyakorolják a döntéshozatalt, az együttműködést és saját személyes tapasztalataik átadását a reflexiók és bemelegítések során, a színeket használva kifejezési formaként. Digitális médián keresztül rögzítik, és elmagyarázzák munkájukat.

ÖSSZEFOGLALÓ

A téma során a tanulók különböző gyakorlati feladatokon keresztül tapasztalják meg a színeket, amelyek megfigyelést és alkotást is magukban foglalnak. A téma bevezetéseként a diákok meghallgathatnak egy mitikus történetet Amerika őslakosaitól, melynek címe: „Hogyan készült a szivárvány”. Ezután lehetőséget kapnak arra, hogy saját történetet alkossanak a színek eredetéről. Ezután felfedezhetik a tárgyak színeit, beltéren és a természetben egyaránt, jellemzik ezen tárgyakat, elemezik a felfedezett színeket, létrehoznak színspektrumokat, és végül készítenek egy „csúnya” és egy „gyönyörű” színekből álló képet.

Bővebben ―›