Page 96 - A középiskolák összehasonlító elemzése a KIR bázisán
P. 96

A középiskolák összehasonlító elemzése a KIR bázisán
9. Osztályzatok és teszteredmények viszonya – a tanári értékelés
Hogy összehasonlítsuk a teszteredményeket az osztályzatokkal, átkonvertáltuk azokat is egy ötfokú skálára, megtartva az eredeti eloszlásukat11.
10. ábra. A matematika és szövegértési teljesítmény tesztpontjainak és a matematika és magyar irodalom és nyelv osztályzatok megoszlása 8. és 10. osztályban, 2011 és 2013
Jól látszik, hogy míg 8.-ban a matematika-teszteredmények egy szimmetrikus, normál eloszlást követve a hármas körül csúcsosodtak ki, addig az osztályzatok egy ferde eloszlást mutattak, és a leggyakoribb osztályzat a négyes volt.
10.-ben valamivel jobban hasonlított az osztályzatok és a teszteredmények eloszlása, és míg a 8.-hoz képest a teszteredmények átlaga felfelé mozdult, addig az osztályzatoké lefelé.
Az osztályzat és a vele megegyező skálára konvertált teszteredmény különbsége mutatja meg azt, hogy helyesen ítélte-e meg a tanár az adott diák teljesítményét vagy alul-, illetve felülértékelte őt az osztályzásnál.
11 Az átkonvertált teszteredmény = ((a tanuló teszteredménye – teszteredmények minimuma)/((teszteredmények maximuma – teszteredmények minimuma)/4))+1
96 • A középiskolák összehasonlító elemzése a KIR bázisán


































































































   94   95   96   97   98