Page 94 - A középiskolák összehasonlító elemzése a KIR bázisán
P. 94

A középiskolák összehasonlító elemzése a KIR bázisán
24. táblázat. A továbbtanulási ambíció, valamint az abszolút és relatív teljesítmény korrelációja egyéni szinten
25. táblázat. A továbbtanulási ambíció, valamint az abszolút és relatív teljesítmény korrelációja egyéni szinten iskolatípusonként
Elérni kívánt iskolai végzettség (tanulmányi év)
Matematika- teszteredmény
Matematikaosztályzat
Szövegértés- teszteredmény
Matematika-teszteredmény
0,528**
Matematikaosztályzat
0,440**
0,489**
Szövegértés-teszteredmény
0,574**
0,765**
0,423**
Magyarnyelv-osztályzat
0,453**
0,387**
0,534**
0,458**
Elérni kívánt iskolai végzettség (tanulmányi év)
Matematika- teszteredmény
Matematikaosztályzat
Szövegértés- teszteredmény
6-8 osztályos gimnázium
Matematika-teszteredmény
0,330**
Matematikaosztályzat
0,368**
0,477**
Szövegértés-teszteredmény
0,365**
0,603**
0,392**
Magyarnyelv-osztályzat
0,346**
0,281**
0,481**
0,391**
4 osztályos gimnázium
Matematika-teszteredmény
0,381**
Matematikaosztályzat
0,402**
0,482**
Szövegértés-teszteredmény
0,419**
0,656**
0,402**
Magyar-nyelvosztályzat
0,375**
0,318**
0,496**
0,411**
szakközépiskola
Matematika-teszteredmény
0,287**
Matematikaosztályzat
0,323**
0,413**
Szövegértés-teszteredmény
0,338**
0,657**
0,327**
Magyarnyelv-osztályzat
0,314**
0,258**
0,461**
0,347**
szakiskola
Matematika-teszteredmény
0,104**
Matematikaosztályzat
0,123**
0,249**
Szövegértés-teszteredmény
0,132**
0,615**
0,173**
Magyarnyelv-osztályzat
0,143**
0,111**
0,382**
0,185**
A vizsgált mutatók változásai között egyéni szinten szignifikáns, de nem túl erős a korreláció (leszámítva a teszteredmények és az osztályzatok változásának egymással való közepes erősségű korrelációját). Legjobban a továbbtanulási ambíció és a matematikaosztályzat változása függ össze (r=0,119). A továbbtanulási tervek változása leginkább a matematikaosztályzat változásával korrelál, legkevésbé a szövegértésteszt változásával.
26. táblázat. A továbbtanulási ambíció, valamint az abszolút és relatív teljesítmény változásának korrelációja egyéni szinten
Továbbtanulási ambíció
Matematika-teszt-
Matematikaosztályzat
Szövegértés-teszt-
Elérni kívánvtáilstokzoálasiavégzettség
eredMmaétenmyavátilktoaz-ása
változása Matematikaosztályzat
eredSmzöévneygvéártlétosz-ása
Matematika-teszteredmény
(tanulmányi év)
0,019** ,528**
teszteredmény
teszteredmény
Mváaltoezmáasatika-teszteredmény
Matematiikaosszztátálylyzzaat tváltozása
0,4,14109***
0,4,08298***
Szövegértés-teszteredmény
,574** 0,008
,765** 0,307**
,423** –0,028**
változása Magyarnyelv-osztályzat
,453**
,387**
,534**
,458**
Magyarnyelv-osztályzat változása
0,096**
0,019**
0,355**
–0,020**
94 • A középiskolák összehasonlító elemzése a KIR bázisán


































































































   92   93   94   95   96