Page 87 - A középiskolák összehasonlító elemzése a KIR bázisán
P. 87

8. ábra. 10. osztályos félév végi osztályzatok iskolatípusonként
Az egyes osztályzatok egymással erősen korre- lálnak. A legszorosabb kapcsolat a magyar nyelv és az irodalom jegyei között figyelhető meg. A szorga- lomjegy erősen korrelál a magatartással és a három vizsgált tárggyal is. A magatartásosztályzat valamivel gyengébben függ össze a magyar- és matematika- érdemjegyekkel.
13. táblázat. 10. osztályos félév végi osztályzatok egymással való korrelációja (Pearson-féle korrelációs együtthatók)
ka-teszteredmény között mértünk, de majdnem ilyen erős az összefüggés a magyarnyelv- és az irodalom- jegyek, valamint a szövegértési teszteredmények kö- zött is. A leggyengébb korrelációt a magatartásjegy és a matematika-teszteredmény között mutattuk ki (lásd 14. táblázat).
14. táblázat. 10. osztályos félév végi osztályzatok kor- relációja az OKM matematika- és szövegértés-teszt- eredménnyel (Pearson-féle korrelációs együtthatók)
A diák standard matematika-pont- száma
A diák standard szövegértés- pontszáma
Magatartás
0,279**
0,338**
Szorgalom
0,390**
0,435**
Magyar nyelv
0,387**
0,458**
Irodalom
0,362**
0,456**
Matematika
0,489**
0,423**
Magatar- tás
Szorga- lom
Magyar nyelv
Irodalom
Szorga- lom
0,628**
Magyar nyelv
0,445**
0,625**
Irodalom
0,464**
0,656**
0,786**
Matema- tika
0,408**
0,625**
0,534**
0,544**
Az összefüggés szignifikáns *p<0,05; **p<0,01 szinten.
A teszteredmények és osztályzatok közötti össze- függések már valamivel gyengébbek az előzőknél, a korrelációs együtthatók mindegyike 0,5 alatti. Leg- erősebb korrelációt a matematikajegy és a matemati-
Az összefüggés szignifikáns *p<0,05; **p<0,01 szinten.
7.2. Az osztályzatok változása
A vizsgált tárgyakra kapott félév végi osztályzatok nem sokat változtak a 8. és 10. osztály között. Erre utal az is, hogy a diákok két időpontban kapott jegyei erősen korrelálnak egymással: aki jó jegyet kapott 8.-
A középiskolák összehasonlító elemzése a KIR bázisán • 87


































































































   85   86   87   88   89