Page 81 - A középiskolák összehasonlító elemzése a KIR bázisán
P. 81

mot, akik úgy érzik, sokkal nehezebben boldogul- helyzetűek gyerekei a legmagasabbat (lásd Füg- nak anyagilag, mint környezetük, míg a legjobb gelék 8. táblázat).
8. táblázat. Matematika-teszteredmények a 10. osztályban iskolatípusonként
8 évfolyamos gimnázium
6 évfolyamos gimnázium
4 évfolyamos gimnázium
Szakközépiskola
Szakiskola
Összes
<1
0,1%
0,0%
0,2%
0,4%
4,8%
0,9%
1
0,2%
0,3%
0,7%
2,2%
14,5%
3,2%
2
0,6%
0,9%
2,8%
8,2%
27,0%
8,2%
3
4,0%
5,4%
10,6%
22,5%
30,8%
17,5%
4
15,7%
17,7%
26,6%
34,1%
18,4%
27,3%
5
30,0%
29,9%
32,6%
24,2%
4,3%
25,0%
6
30,7%
29,1%
19,6%
7,2%
0,3%
13,0%
7
18,7%
16,7%
7,0%
1,2%
0,0%
4,8%
Átlag
1 841
1 825
1 745
1 638
1 450
1 670
N
2 778
4 133
25 824
26 769
10 069
69 573
6.1.1. A teszteredmények változása 8.-ról 10.-re
A panelmintánkban vizsgált 10. osztályos teszteredmények átlagosan több mint 40 ponttal magasabbak ugyan- ezen populáció 8. osztályos átlagteljesítményénél. Páros T-próbával vizsgálva is minden iskolatípusra vonatko- zó javulást találunk, de a szakiskolák esetén ez alig tízpontos emelkedést jelent. A különböző képességszinte- ken8 teljesítő tanulók aránya sem változott drasztikusan két év alatt.
9. táblázat. Matematika-teszteredmények a panelmintában 2011-ben és 2013-ban (azok körében, akik mindkét évben részt vettek a kutatásban)
Képességszint
2011 (8. osztály)
2013 (10. osztály)
<1
1,2%
0,9%
1
4,6%
3,2%
2
11,6%
8,2%
3
20,9%
17,5%
4
26,9%
27,3%
5
22,3%
25,0%
6
9,8%
13,0%
7
2,8%
4,8%
Átlag
1 628
1 670
N
72 389
69 573
Egyéni szinten nézve a változás valamivel kisebb mértékű: átlagosan 39,4 pont (N=66 655), de feltűnő, hogy a szakiskolában alig van fejlődés (lásd. 5. ábra).
8 A képességszintek jelentéséről lásd: http://www.fazekas.hu/meres-ertekeles/index.xml/skalavaltozas.pdf.
A középiskolák összehasonlító elemzése a KIR bázisán • 81


































































































   79   80   81   82   83