Page 7 - A középiskolák összehasonlító elemzése a KIR bázisán
P. 7
A középiskolák összehasonlító elemzése a KIR bázisán
Tartalom
Sugár András: A költséghatékonyság-indikátorrendszer és a mérés lehetőségei a közoktatásban
1. Célkitűzés 12
2. Bevezetés 12
3. Rendelkezésre álló mutatószámok 13
3.1. Kontrollváltozók 14
4. A mutatószámok aggregálásának módszertani lehetőségei 15 4.1. A jelenleg látott lehetőségek nemzetközi és hazai tapasztalatok, 15
valamint saját gondolatok alapján
5. Eredmények 17
5.1. Kontrollváltozók 17 5.2. Képzés eredményességét jellemző indikátorok elemzése 18 5.2.1. Szakiskolák 18 5.2.2. Gimnáziumok 20 5.2.3. Szakközépiskolák 24
6. Ráfordítások, hozzáadott érték 28 6.1. Felmerülő problémák 28
7. Felhasznált irodalom 30
Lannert Judit–Gáti Annamária–Vince Dániel: A középiskolák eredményessége a tanulói továbbhaladás tükrében az elérhető adatok alapján
1. Nemzetközi kitekintés és kontextus 34 1.1. Dilemmák az iskolasorrendek körül 34 1.2. Intézményi adatok bemutatása itthon és külföldön 35
1.2.1. Egyesült Királyság – Ofsted-jelentések 35 1.2.2. Kontinentális példák 36 1.2.3. Magyarország: A középiskolai munka mutatói kötet (OKI) 36
2. Korai iskolaelhagyás, lemorzsolódás 37 2.1. Adatproblémák, a tanulók nyomon követése 38
3. A középiskolai munka indikátorait feltáró kutatás előzménye és háttere 40 3.1. Az elemzés korlátai 40
4. Továbbhaladási mutatók a középiskolákban 40 4.1. Általános iskolából a középiskolába 40 4.1.1. Tanulói jelentkezések 2014 41 4.2. Az iskolák kínálata 2014 48
5. Belső továbbhaladási mutatók 50 5.1. Az igazolatlan hiányzások alakulása az oktatásstatisztikai adatok szerint 50 5.2. Az 50+ igazolatlan hiányzások területi/településtípus szerinti megoszlása 51 5.3. Az igazolatlan órák iskolai program, illetve fenntartó szerinti megoszlása 52
6. Külső továbbhaladási mutatók (a felsőfokon való továbbtanulás adatai [Felvi adatbázis] alapján) 53
A középiskolák összehasonlító elemzése a KIR bázisán • 7