Page 9 - A középiskolák összehasonlító elemzése a KIR bázisán
P. 9
11. Felhasznált irodalom 107
12. Függelék – Felhasznált változók, mutatók 109
Papp Z. Attila: A méltányosság mérési lehetőségei
1. Bevezetés: Méltányosság az oktatásban 124 1.2. Néhány ország speciális méltányosság-mutatószáma és tanulságaik 124
2. Az európai oktatási rendszerek méltányossága – kísérlet egy egységes indikátorrendszer kialakítására 125
3. A méltányosság indikátorai a PISA-vizsgálatokban 128
4. Méltányosság és esélyegyenlőség mérésének lehetőségei a magyar oktatásstatisztikai adatbázisokban 130 4.1. A diákok adataira építkező méltányossági mutatók 131 4.2. Pedagógusokra vonatkozó adatok 138 4.3. Intézményi szintű adatok 139
5. A méltányosságindikátorokra vonatkozó javaslatok a magyarországi adatok/adatbázisok 140
(OKM, KIR-STAT, KIFIR stb.) alapján
5.1. Konkrét javaslatok 141
6. Lehetséges indikátorok a magyarországi adatbázisok alapján 142
7. Függelék 143
8. Felhasznált irodalom 150
Zempléni András: A hozzáadott érték számítása és az indikátorok
1. Bevezetés 154
2. Nemzetközi áttekintés 154
3. OECD-elemzés – tapasztalatok Európában 155
4. A hazai szakirodalom áttekintése 156
4.1. Az oktatási évkönyv és az alkalmazott módszerek 156 4.2. A kompetenciamérés és a hozzá kapcsolódó háttérkérdőívek elemzése 157 4.3. További hazai adatbázisok 157
5. Hierarchikus lineáris elemzés 158 5.1. Hierarchikus lineáris modell a kompetenciamérés adataira 158 5.1.1. A 8. osztályosok adatainak elemzése a településtípus szerint 158 5.1.2. A pontszámváltozás vizsgálata 8. és 10. osztályban intézménytípusonként (2010–2012) 165 5.1.3. A pontszámváltozás vizsgálata 8. és 10. osztályban intézménytípusonként (2011–2013) 169
6. Összefoglalás 174 6.1. A kompetenciamérések összekapcsolásának lehetőségei/korlátai 174 6.2. Szignifikanciavizsgálatok: mely változók korrelálnak az iskolai szintű hozzáadott értékkel? 174 6.3. Bootstrap szignifikanciavizsgálat 174 6.4. A kompetenciamérés telephelyi adatai és a hozzáadottérték-index 175 6.5. A kompetenciamérés egyéni adatai és a hozzáadottérték-index 178 6.6. A kompetenciamérés intézményi adatai, a KIR-STAT adatok és az intézményi hozzáadottérték-index 180 6.7. A Felvi-adatbázis 180
7. Összefoglalás 181 7.1. A javasolt indikátorok, a kockázatok és a lehetőségek értékelése 182
8. Hivatkozások
9. Függelék
183 183
A középiskolák összehasonlító elemzése a KIR bázisán • 9