Page 60 - A középiskolák összehasonlító elemzése a KIR bázisán
P. 60

A középiskolák összehasonlító elemzése a KIR bázisán
sabb korrelációt kapunk, mint egyéni szinten, és ezzel téves következtetésre juthatunk. Tipikusan ilyen prob- léma, ha a tanulók teljesítményét és társadalmi hátterét nem egyéni, hanem intézményi szinten vizsgáljuk, különösen olyan környezetben, amelyet erős területi szegregáció és intézményi szelektivitás jellemez20 (lásd 10–13. ábrák).
12. ábra. Az átlagos teljesítmény és a családi háttér kettős körrel van jelölve a két intézményben
„B” iskola
„A” iskola
13. ábra. Az átlagok átlaga elemzés eredményeképpen a korreláció=1
Családi háttér
„B” iskola
„A” iskola
A B
Családi háttér
20 Az ábrák forrása ebben a fejezetben Fitz-Gibbon (1996).
60 • A középiskolák összehasonlító elemzése a KIR bázisán
Teljesítmény
Teljesítmény


































































































   58   59   60   61   62