Page 23 - A középiskolák összehasonlító elemzése a KIR bázisán
P. 23

7. ábra. Az egyfaktoros és súlyozott négyfaktoros eredményességi értékek közötti pontdiagram
Az első 20 gimnázium az eredményességi indikáto- rok alapján
A két főkomponens-elemzés által kialakított sor- rend esetében vannak kisebb eltérések, pl. a szom- bathelyi Bolyai gimnázium az egyfaktoros sorrendben a 6., míg a másikban a 2. helyen áll.
A listát mindkét mutató szerint a békásmegyeri Veres Péter Gimnázium vezeti. Érdekességképpen a
A Veres Péter és a Fazekas Mihály Gimnáziumok
A Fazekas a kompetenciamérés és főleg a felvételi eredményesség alapján jobb, mint a Veres Péter, és a ranglistákat is vezetné (ezek határozzák meg a HVG listájának sorrendjét). A lemorzsolódás és a hiányzások mutatóiban azonban a Veres Péter Gimnázium áll jobban, és kedvezőbb a helyzete a nyelvtudás alapján is.
A lista elején tendenciájában ugyanazok a gimnáziumok találhatók, mint a HVG rangsorában, kivéve a Thomas Mann német nyelvű gimnáziumot, amely azon a listán egyáltalán nem szerepel.
HVG legutóbbi rangsorán elfoglalt helyet is bemutat- juk: a HVG rangsorának élén rendszeresen a Fazekas Mihály Gimnázium áll, míg a főkomponensek alapján a kettő-, illetve a négykomponenses súlyozott átlaga alapján a 4–5. helyre kerül.
példáján érzékeltetjük a különbségek okát.
A középiskolák összehasonlító elemzése a KIR bázisán • 23


































































































   21   22   23   24   25