Page 25 - A középiskolák összehasonlító elemzése a KIR bázisán
P. 25

Rotált faktorsúlyok és varianciák a szakközépisko- lák esetében
Ebben az esetben is érdemes megnézni a két komplex mutató szerinti eloszlást: szimmetrikusab- ban, mint a gimnáziumok esetében, és a kettő kö-
zötti összefüggést – az utóbbi esetben a korrelációs együttható szoros kapcsolatot mutat. Az ábra azt is érzékelteti, hogy a két fiktív szempont közötti kap- csolat egy egyenessel jellemezhető, amelytől mind- két irányba eltéríthet a véletlen.
9. táblázat. Rotált faktorsúlyok és varianciák a szakközépiskolák esetében
Változó
1 faktoros modell
5 faktoros modell
1. faktor 2. faktor 3. faktor 4. faktor 5. faktor
Szövegértés 0,762 0,579 –0,345 0,352 –0,060 –0,087
Matematika 0,823 0,639 –0,407 0,340 –0,101 –0,022
Lemorzsolódás1 –0,369 –0,163 0,595 0,171 –0,154 0,079
Lemorzsolódás2 –0,756 –0,502 0,421 –0,149 0,175 0,561
Lemorzsolódás3 –0,694 –0,463 0,321 –0,176 0,184 0,599
Hiányzás1 –0,589 –0,085 0,842 –0,184 0,127 –0,031
Hiányzás2 –0,666 –0,165 0,874 –0,149 0,118 0,062
Érettségizett –0,137 –0,269 0,106 –0,033 0,198 –0,759
Felvettek aránya 0,404 0,008 –0,122 0,813 0,084 –0,013
Felvételi átlag 0,513 0,447 0,074 0,530 –0,280 0,012
Nyelvvizsga 0,591 0,388 –0,047 0,680 0,168 –0,107
Beiskolázás1 0,703 0,838 –0,151 0,084 0,007 0,046
Beiskolázás2 0,621 0,807 –0,076 0,081 0,349 0,033
Beiskolázás3 –0,048 –0,314 –0,207 0,091 –0,705 0,089
Beiskolázás4 –0,045 –0,128 –0,053 0,171 0,812 0,014
Varianciák 32,759 21,083 16,665 12,221 10,423 8,607
8. ábra. A szakközépiskolák komplex eredményességi mutatóinak eloszlása az egy- és az összesúlyozott ötfaktoros modell esetén
Egyfaktoros Súlyozott ötfaktoros
A középiskolák összehasonlító elemzése a KIR bázisán • 25


































































































   23   24   25   26   27