Page 142 - A középiskolák összehasonlító elemzése a KIR bázisán
P. 142

A középiskolák összehasonlító elemzése a KIR bázisán
6. Lehetséges indikátorok a magyar- országi adatbázisok alapján
Tanulók
Intézmények
• évfolyamismétlők, évismétlők, HH-, HHH-, SNI-tanulók száma és aránya telephelyek és feladatellátási helyek szerint (a01t01, a01t74
alapján) téke
• az iskola tanulóinak CSHI-indexe az SNI-sek ará- nyában
• a bevándorlók, külföldiek, a nem magyar anya- nyelvűek száma/aránya az iskolában, osztály- ban (a04t23: s24, s25, a02t52, a02t14, a04t67, a04t68, de OKM telephelyi adatokban is)
• az iskola tanulóinak CSHI-indexe a bevándorlók, a külföldiek, a nem magyar anyanyelvűek arányában
• a roma tanulók aránya telephelyenként (becslés
OKM alapján)
• az iskolalátogatás mutatói: az iskolai kimaradás,
hiányzások száma iskolatípusonként és idősoro-
san 4 vagy 5 évre (KIR–STAT a04t79) Hátrányos helyzet hatása az igazolatlan órákra
• a CSHI-hez (családiháttér-index) alsó kvartilisébe
eső iskolák
• a kompetenciamérés alsó kvartilisébe, illetve alsó
decilisébe eső iskolák
• a reziliens diákok aránya (a családi háttérhez ké-
pest felülteljesítő diákok)
• a kockázatnak kitett hallgatók aránya (családi
háttérhez képest alulteljesítő diákok)
• szakmai elképzelések (mi az a legnagyobb iskolai
végzettség, amit el szeretne érni)
• könyvtárlátogatás, könyvolvasás (OKM: TA05001,
TA05401)
Pedagógusok
• az oktatói hiány (KIR-STAT-ban a01t60, a01t06, a01t08, a01t38 alapján, illetve az OKM)
• a szakképzett és szakképzetlen oktatók aránya – iskolánként
• a szakképzett és szakképzetlen oktatók aránya – iskolánként és tárgyanként
• a pedagógus-továbbképzésen részt vettek ará- nya – iskolánként és képzési típusonként (KIR– STAT: a01t54, a01t55, OKM)
• a szegregációs index – osztályok között, telephe- lyek között, járáson belül (OKM)
• az osztályba sorolás szempontjai (OKM)
• a karrier-tanácsadás megléte
• a fejlesztőcsoportok száma (cs_fejl)
• a fejlesztőcsoportba járó tanulók száma (t_fejl) • a felzárkóztató csoportok száma (cs_felz)
• a reziliens iskolák
• a gyengén és a nagyon gyengén teljesítő iskolák
(OKM)
• az oktatási szegénység és az oktatási gazdag-
ság mutatói intézményi szintre aggregálva (SEN-
index, elitizmusindex)
• kapcsolattartás a szülőkkel
• átmenetek – tipikus oktatási útvonalak nemek szerint is (– a04t18, OKM)
• PISA: a vertikális és a horizontális inklúzió mér-
142 • A középiskolák összehasonlító elemzése a KIR bázisán


































































































   140   141   142   143   144