Page 139 - A középiskolák összehasonlító elemzése a KIR bázisán
P. 139

9. táblázat. Főmunkaviszonyban álló, pedagógusképesítéssel nem rendelkező oktatók iskolatípusonként
Főmunkaviszonyban álló, pedagógus képesítéssel nem rendelkező
Az iskola típusa
Egyéb felsőfokú végzettségű
Középfokú végzettségű
8 évfolyamos gimnázium
1,60
1,00
6 évfolyamos gimnázium
1,30
1,00
4 évfolyamos gimnázium
1,76
1,00
szakközépiskola
6,63
1,87
szakiskola
6,48
3,61
Összes
6,05
3,01
10. táblázat. Továbbképzéseken részt vevő pedagógusok átlagosan iskolatípusonként (forrás: KIR-STAT)
Pedagógusképzésen részt vettek átlagosan
Az iskola típusa
Elméleti
Módszertani
Informatikai
Egyéb
Összes
8 évfolyamos gimnázium
3,26
11,33
17,20
5,63
19,51
6 évfolyamos gimnázium
2,31
11,11
8,78
6,06
14,20
4 évfolyamos gimnázium
3,21
10,12
11,38
5,36
16,92
szakközépiskola
3,63
12,69
16,24
9,54
27,57
szakiskola
3,52
20,97
25,08
13,21
37,29
Összes
3,37
13,07
15,85
8,12
24,32
4.3. Intézményi szintű adatok
A tanulókra és pedagógusokra vonatkozó adatok nagy részét intézményi szintre is aggregálhatjuk, ezen kívül azonban léteznek olyan mutatók, amelyek kifejezetten csak intézményi szinten aktuálisak. Ilyen lehet például a fejlesztőcsoportok, a karrier-tanács- adás, a felzárkóztató csoportok működése, az intéz- ményi szintű szelekciós gyakorlatok stb.
A KIR-STAT-adatok alapján például megállapíthat- juk, hogy elsősorban a szakközépiskolák törekednek arra, hogy különféle iskolán belüli, sajátos oktatást
támogató csoportokat működtessenek. Érdekes módon a szakiskolák esetében az efféle csoportok működtetése átlag alattinak tekinthető. A gimnáziu- mok gyakorlata eltérő: a nyolcosztályosok kevésbé működtetnek tanulószobát, a hatosztályosok pedig a fejlesztésre helyezik a hangsúlyt. Fontos rögzíteni azt is, hogy a kompetenciaeredmények alapján jobb teljesítményt elérő, közismert gimnáziumok nemcsak a különféle önképzőkörök átlagos száma alapján, hanem a sportkörök tekintetében is kimagaslanak a többi iskolatípus közül.
11. táblázat. Oktatást támogató csoportok léte iskolatípusonként
Az iskola típusa
Tanulószobai csoportok száma
Felzárkóztató csoportok száma
Fejlesztő- csoportok száma
Önképzőköri csoportok száma
Sportköri csoportok száma
Szakkörök száma
8 évfolyamos gimnázium
1,98
5,50
5,05
3,68
5,83
11,59
6 évfolyamos gimnázium
4,08
4,56
7,48
4,58
5,78
11,48
4 évfolyamos gimnázium
3,50
5,50
4,57
2,43
5,55
9,50
szakközépiskola
4,96
8,70
6,47
1,69
3,84
7,32
szakiskola
2,25
4,87
6,13
2,47
3,22
3,17
Összes
3,81
6,77
5,80
2,51
4,59
8,31
A középiskolák összehasonlító elemzése a KIR bázisán • 139


































































































   137   138   139   140   141