Page 114 - A középiskolák összehasonlító elemzése a KIR bázisán
P. 114

A középiskolák összehasonlító elemzése a KIR bázisán
»
Átlagos pontszám
Elemszám Szórás Eta-négyzet
Lakóhely településtípusa
község 29,04 24 047 144
város 46,50 20 087 132 0,003
megyeszékhely 44,67 12 156 128
Budapest 43,48 7 712 127
Szubjektív anyagi helyzet
nagyon nehezen boldogulunk 34,32 2 721 150
nehezen tudunk megélni 38,58 8 004 146
átlagos színvonalon élünk 39,24 42 348 139 0,001
az átlagnál jobban élünk 46,59 10 123 132
nagyon jól élünk 31,73 1 273 139
Az iskola típusa
8 évfolyamos gimnázium 76,63 2 631 107
6 évfolyamos gimnázium 78,74 3 976 100
4 évfolyamos gimnázium 44,53 24 871 120 0,017
szakközépiskola 36,41 25 743 137
szakiskola 7,40 9 434 177
Iskola településtípusa
község 54,60 667 183
város 38,13 28 567 141 0,001
megyeszékhely 37,80 24 429 132
Budapest 44,68 12 992 126
Évfolyamnagyság
kis iskola 44,37 7 292 147
közepes iskola 44,72 18 042 137 0,001
nagy iskola 36,27 41 313 133
10. táblázat. Néhány folytonos változó korrelációja a matematika-pontszám változásával (Pearson-féle korreláció)
Korrelációs együttható N
A tanuló családiháttér-indexe 0,105** 54 186
Szülők legmagasabb iskolai végzettsége (elvégzett osztályok) 0,099** 64 234
Háztartásnagyság –0,031** 61 958
Testvérek száma –0,029** 57 872
Otthoni könyvek száma 0,061** 62 267
Számítógép otthon 0,066** 61 951
A telephely tanulói összetételindexe 0,109** 60 693
A telephely fegyelemindexe 0,066** 64 662
A telephely motivációs indexe 0,081** 64 662
Adott képzési formán tanuló diákok száma 0,002 65 101
A telephely tanulóinak átlagos családiháttér-indexe 0,083** 66 587
A telephelyen tanulók családiháttér-indexének szórása –0,087** 66 587
Diplomás szülők aránya 0,086** 61 726
Tanterem-ellátottság 0,001** 65 156
Számítógép-ellátottság –0,018** 63 761
Szaktárgyi továbbképzésen részt vett tanárok aránya 0,009** 63 699
Új tanárok aránya –0,005** 63 720
Távozott tanárok aránya –0,031** 63 460
Képesítés nélküli tanárok aránya –0,051** 63 954
Az összefüggés szignifikáns *p<0,05; **p<0,01 szinten.
114 • A középiskolák összehasonlító elemzése a KIR bázisán


































































































   112   113   114   115   116