Page 113 - A középiskolák összehasonlító elemzése a KIR bázisán
P. 113

8. táblázat. A 10.-es matematika-teszteredmények összefüggése a tanuló és az iskola néhány jellemzőjével (sor%)
Átlagos pontszám
Elemszám Szórás Eta-négyzet
A tanuló neme
fiú 1 690 34 385 204 0,011 lány 1 649 35 188 187
max. 8 ált.
szakmunkásképző Szülők legmagasabb végzettsége érettségi
főiskola egyetem
1 463 1 587 1 680 1 739 1 809
4 085 185 18 368 178
22 580
12 801 172
170 0,209 8 899 174
Lakóhely településtípusa
195 0,031
község 1 542 város 1 635 megyeszékhely 1 690 Budapest 1 714
721 204
29 726
25 353 191 13 773 200
nagyon nehezen boldogulunk
nehezen tudunk megélni Szubjektív anyagi helyzet átlagos színvonalon élünk
az átlagnál jobban élünk nagyon jól élünk
1 589 1 636 1 663 1 729 1 690
2 223 190 6 344 190
38 820
10 965 196
191 0,028 1 510 214
8 évfolyamos gimnázium
6 évfolyamos gimnázium Az iskola típusa 4 évfolyamos gimnázium
szakközépiskola szakiskola
1 841 1 825 1 745 1 638 1 450
2 778 161
4 133
2 5824 165 2 6769 160 10 069 162
165 0,315
Iskola településtípusa
192 0,035 8 155 194
község 1 634 város 1 663 megyeszékhely 1 714 Budapest 1 731
24 890 161
20 788
12 635 187
kis iskola Évfolyamnagyság közepes iskola
nagy iskola
1 610 1 652 1 688
7 658 190
18 945
42 962 195
195 0,018
9. táblázat. Az átlagos matematika-teszteredmények változása a 8. és a 10. osztály között
Átlagos pontszám
Elemszám
Szórás
Eta-négyzet
A tanuló neme
fiú
48,30
32 846
135
0,004
lány
30,85
33 809
136
Szülők legmagasabb végzettsége
max. 8 ált.
–6,45
3 888
190
szakmunkásképző
30,18
17 676
146
érettségi
41,35
21 792
129
0,012
főiskola
50,05
12 358
123
egyetem
57,61
8 520
112
város
1 635
29 726
195
0,031
megyeszékhely
1 690
25 353
191
nagy iskola
1 688
42 962
195
A középiskolák összehasonlító elemzése a KIR bázisán • 113


































































































   111   112   113   114   115