Page 112 - A középiskolák összehasonlító elemzése a KIR bázisán
P. 112

A középiskolák összehasonlító elemzése a KIR bázisán
»
Sokkal ala- csonyabb
Eggyel ala- csonyabb
Ugyanaz
Eggyel magasabb
Sokkal magasabb
ÁTLAG
Váltott-e általános iskolát
nem
4,2%
17,8%
58,9%
15,6%
3,6%
–0,033
igen
4,1%
16,7%
59,3%
16,0%
3,9%
–0,010
Iskolatípus
8 évfolyamos gimnázium
3,0%
15,8%
61,8%
16,5%
2,9%
–0,005
6 évfolyamos gimnázium
3,0%
16,7%
60,3%
17,0%
3,0%
–0,003
4 évfolyamos gimnázium
4,7%
19,0%
56,1%
16,8%
3,4%
–0,055
szakközépiskola
4,8%
16,2%
60,6%
14,1%
4,3%
–0,027
szakiskola
1,7%
18,0%
60,8%
16,3%
3,2%
0,030
Iskola településtí- pusa
község
3,7%
11,9%
59,0%
19,3%
6,0%
0,146
város
3,9%
16,9%
59,5%
16,0%
3,7%
–0,009
megyeszékhely
4,3%
18,3%
58,6%
15,2%
3,7%
–0,043
Budapest
4,7%
17,6%
58,5%
15,7%
3,5%
–0,050
Évfolyamnagyság
kis iskola
4,2%
15,3%
59,9%
16,6%
4,0%
0,010
közepes iskola
3,8%
16,9%
59,7%
15,8%
3,8%
–0,010
nagy iskola
4,3%
18,1%
58,5%
15,5%
3,6%
–0,041
7. táblázat. Néhány folytonos változó korrelációja a továbbtanulási ambíció változásával (Pearson-féle korreláció)
Korrelációs együttható N
A tanuló családiháttér-indexe 0,017** 48 866
Szülők legmagasabb iskolai végzettsége (elvégzett osztályok) –0,006 52 616
Háztartásnagyság 0,006 52 177
Testvérek száma 0,006 51 784
Otthoni könyvek száma 0,028** 52 006
Otthoni számítógépek száma 0,006 51 796
A telephely tanulói összetételindexe –0,024** 48 336
A telephely fegyelemindexe –0,014** 51 341
A telephely motivációs indexe –0,019** 51 341
Adott képzési formán tanuló diákok száma –0,022** 51 590
A telephely tanulóinak átlagos családiháttér-indexe –0,008 40 844
A telephelyen tanulók családiháttér-indexének szórása 0,012** 52 682
Diplomás szülők aránya –0,016** 49 146
Tanterem-ellátottság –0,010* 51 568
Számítógép-ellátottság 0,001 50 637
Szaktárgyi továbbképzésen részt vett tanárok aránya –0,010* 50 535
Új tanárok aránya 0,005 50 524
Távozott tanárok aránya 0,001 50 386
Képesítés nélküli tanárok aránya 0,016** 50 679
Szakképesítés nélküli tanárok aránya 0,018** 51 121
Az összefüggés szignifikáns *p<0,05; **p<0,01 szinten.
112 • A középiskolák összehasonlító elemzése a KIR bázisán


































































































   110   111   112   113   114