Page 116 - A középiskolák összehasonlító elemzése a KIR bázisán
P. 116

A középiskolák összehasonlító elemzése a KIR bázisán
»
Átlagos pontszám
Elemszám Szórás Eta-négyzet
Lakóhely településtípusa
község 38,4 24 059 129
város 47,3 20 090 121 0,002
megyeszékhely 48,0 12 159 119
Budapest 34,6 7 716 121
Szubjektív anyagi helyzet
nagyon nehezen boldogulunk 32,8 2 109 133
nehezen tudunk megélni 39,5 6 095 127
átlagos színvonalon élünk 43,6 37 285 122 0,001
az átlagnál jobban élünk 50,5 10 493 121
nagyon jól élünk 38,3 1 439 131
Az iskola típusa
8 évfolyamos gimnázium 59,1 2 630 108
6 évfolyamos gimnázium 59,6 3 975 108
4 évfolyamos gimnázium 51,7 24 884 113 0,021
szakközépiskola 45,1 25 751 124
szakiskola –1,0 9 438 150
Iskola településtípusa
község 39,7 664 160
város 42,5 28 581 126 0,001
megyeszékhely 46,5 24 435 121
Budapest 34,9 12 998 122
Évfolyamnagyság
kis iskola 40,5 7 299 128
közepes iskola 44,8 18 048 124 0,000
nagy iskola 41,8 41 323 123
13. táblázat. Néhány folytonos változó korrelációja a szövegértéspontszám változásával (Pearson-féle korreláció)
Korrelációs együttható N
A tanuló családiháttér-indexe 0,097** 54 201
Szülők legmagasabb iskolai végzettsége (elvégzett osztályok) 0,081** 64 258
Háztartásnagyság –0,043** 61 983
Testvérek száma –0,061** 57 888
Otthoni könyvek száma 0,048** 62 291
Számítógép otthon 0,052** 61 974
A telephely tanulói összetételindexe 0,113** 60 717
A telephely fegyelemindexe 0,081** 64 683
A telephely motivációs indexe 0,109** 64 683
Adott képzési formán tanuló diákok száma 0,036** 65 123
A telephely tanulóinak átlagos családiháttér-indexe 0,065** 48 381
A telephelyen tanulók családiháttér-indexének szórása –0,076** 66 610
Diplomás szülők aránya 0,087** 61 749
Tanteremellátottság 0,017** 65 179
Számítógép-ellátottság 0,006 63 785
Szaktárgyi továbbképzésen részt vett tanárok aránya 0,005 63 722
Új tanárok aránya –0,017** 63 740
Távozott tanárok aránya –0,036** 63 480
Képesítés nélküli tanárok aránya –0,057** 63 975
Az összefüggés szignifikáns *p<0,05; **p<0,01 szinten.
116 • A középiskolák összehasonlító elemzése a KIR bázisán


































































































   114   115   116   117   118