Page 115 - A középiskolák összehasonlító elemzése a KIR bázisán
P. 115

11. táblázat. A 10.-es szövegértés-teszteredmények összefüggése a tanuló és az iskola néhány jellemzőjével (sor%)
Átlagos pontszám
Elemszám Szórás Eta-négyzet
A tanuló neme
fiú 1 634 34 392 192 0,007 lány 1 665 35 207 183
max. 8 ált.
szakmunkásképző Szülők legmagasabb végzettsége érettségi
főiskola egyetem
1 441 1 566 1 662 1 720 1 783
4 089 183 18 374 175
22 585
12 805 158
163 0,225 8 903 154
Lakóhely településtípusa
185 0,038 8 158 175
község 1 613 város 1 643 megyeszékhely 1 695 Budapest 1 709
24 898 191
20 797
12 636 176
nagyon nehezen boldogulunk
nehezen tudunk megélni Szubjektív anyagi helyzet átlagos színvonalon élünk
az átlagnál jobban élünk nagyon jól élünk
1 567 1 617 1 645 1 705 1 663
2 225 190 6 343 187
38 832
10 966 184
184 0,027 1 510 199
8 évfolyamos gimnázium
6 évfolyamos gimnázium Iskolatípus 4 évfolyamos gimnázium
szakközépiskola szakiskola
1 808 1 795 1 735 1 618 1 412
2 778 135 4 132 142
25 840
26 773 149 10 076 154
148 0,379
Iskola településtípusa
192 0,034
község 1 498 város 1 617 megyeszékhely 1 669 Budapest 1 692
721 195
29 741
25 358 187 13 779 194
Évfolyamnagyság
190 0,014
5 főnél kisebb iskola kis iskola
közepes iskola
nagy iskola
1 553 1 599 1 635 1 665
8 188
7 665
18 949 195 42 977 195
12. táblázat. A szövegértés-teszteredmények változása a 8. és a 10. osztály között
Átlagos pontszám
Elemszám
Szórás
Eta-négyzet
A tanuló neme
fiú
53,9
32 850
131
0,008
lány
31,3
33 828
116
Szülők legmagasabb végzettsége
max. 8 ált.
3,8
3 895
155
szakmunkásképző
33,6
17 681
129
érettségi
47,5
21 799
119
0,010
főiskola
52,4
12 361
115
egyetem
52,0
8 522
114
»
A középiskolák összehasonlító elemzése a KIR bázisán • 115


































































































   113   114   115   116   117