Page 111 - A középiskolák összehasonlító elemzése a KIR bázisán
P. 111

5. táblázat. Néhány folytonos változó korrelációja a továbbtanulási ambícióval (Pearson-féle korreláció)
Korrelációs együttható N
A tanuló családiháttér-indexe 0,538** 56 097
Szülők legmagasabb iskolai végzettsége (elvégzett osztályok) 0,470** 60 511
Háztartásnagyság –0,106** 58 152
Testvérek száma –0,142** 59 713
Otthoni könyvek száma 0,397** 59 918
Otthoni számítógépek száma 0,271** 59 653
A telephely tanulói összetételindexe 0,458** 55 620
A telephely fegyelemindexe 0,279** 59 205
A telephely motivációs indexe 0,525** 59 204
Adott képzési formán tanuló diákok száma 0,281** 59 505
A telephely tanulóinak átlagos családiháttér-indexe 0,586** 46 802
A telephelyen tanulók családiháttér-indexének szórása –0,268** 60 821
Diplomás szülők aránya 0,507** 56 577
Tanterem-ellátottság 0,049** 59 496
Számítógép-ellátottság –0,095** 58 353
Szaktárgyi továbbképzésen részt vett tanárok aránya 0,086** 58 270
Új tanárok aránya –0,061** 58 294
Távozott tanárok aránya –0,101** 58 106
Képesítés nélküli tanárok aránya –0,304** 58 476
Az összefüggés szignifikáns *p<0,05; **p<0,01 szinten.
6. táblázat. A továbbtanulási ambíció 8.-ról 10.-re történt változásának összefüggése a tanuló és az iskola néhány jellemzőjével (sor%)
Sokkal ala- Eggyel ala- Ugyanaz Eggyel Sokkal ÁTLAG csonyabb csonyabb magasabb magasabb
Tanuló neme
fiú 4,0% 16,6% 60,3% 15,0% 4,1% –0,008
lány 4,3% 18,3% 57,9% 16,3% 3,3% –0,044
Szülők legmaga- sabb végzettsége
max. 8 ált. 3,2% 15,1% 64,3% 14,3% 3,2% 0,004
szakmunkásképző 4,2% 16,5% 60,4% 14,9% 4,0% –0,015
érettségi 4,8% 18,6% 56,7% 15,8% 4,1% –0,044
főiskola 3,8% 18,9% 56,8% 16,9% 3,5% –0,027
egyetem 3,3% 15,6% 62,9% 15,9% 2,3% –0,025
Lakóhely település- típusa
község 4,4% 17,6% 59,2% 15,3% 3,6% –0,037
város 3,9% 17,2% 58,7% 16,4% 3,9% –0,005
megyeszékhely 3,9% 17,9% 59,0% 15,4% 3,8% –0,031
Budapest 4,8% 17,3% 58,8% 15,9% 3,3% –0,050
Szubjektív anyagi helyzet
nagyon nehezen boldogulunk 4,5% 15,8% 59,5% 14,9% 5,4% 0,011
nehezen tudunk megélni 4,7% 17,3% 59,7% 14,6% 3,7% –0,047
átlagos színvonalon élünk 4,1% 17,8% 59,3% 15,5% 3,4% –0,036
az átlagnál jobban élünk 3,9% 17,6% 57,8% 17,0% 3,7% –0,011
nagyon jól élünk 5,0% 13,8% 57,3% 16,8% 7,1% 0,090
»
A középiskolák összehasonlító elemzése a KIR bázisán • 111


































































































   109   110   111   112   113