Page 103 - A középiskolák összehasonlító elemzése a KIR bázisán
P. 103

»
Középiskola típusa
B SE Beta t Szign. r2
4 osztályos gimnázium
(Konstans) 8,770 0,128 68,513 0,000 0,225
Matematika-teszteredmény 8.-ban (1–5 skálán) 0,384 0,052 0,075 7,399 0,000
Matematika-teszteredmény 10.-ben (1–5 skálán) 1,087 0,055 0,202 19,867 0,000
Matematikaosztályzat 8.-ban 0,563 0,024 0,200 23,905 0,000
Alulértékeltek matematikából (10.) –0,550 0,041 –0,100 –13,293 0,000
Felülértékeltek matematikából (10.) 0,448 0,039 0,086 11,406 0,000
Szakközépiskola
(Konstans) 9,064 0,119 76,092 0,000 0,144
Matematika-teszteredmény 8.-ban (1–5 skálán) 0,184 0,046 0,037 4,035 0,000
Matematika-teszteredmény 10.-ben (1–5 skálán) 0,952 0,049 0,181 19,432 0,000
Matematikaosztályzat 8.-ban 0,386 0,020 0,155 18,878 0,000
Alulértékeltek matematikából (10.) –0,458 0,037 –0,097 –12,467 0,000
Felülértékeltek matematikából (10.) 0,533 0,045 0,091 11,864 0,000
Szakiskola
(Konstans) 10,403 0,133 78,499 0,000 0,02
Matematika-teszteredmény 8.-ban (1–5 skálán) 0,105 0,046 0,033 2,308 0,021
Matematika-teszteredmény 10.-ben (1–5 skálán) 0,342 0,050 0,099 6,771 0,000
Matematikaosztályzat 8.-ban 0,059 0,030 0,027 2,012 0,044
Alulértékeltek matematikából (10.) –0,143 0,052 –0,039 –2,747 0,006
Felülértékeltek matematikából (10.) 0,182 0,046 0,056 3,962 0,000
Függő változó: Elérni kívánt iskolai végzettség 10.-ben (tanulmányi év)
9.2. Útmodellelemzés
Kíváncsiak voltunk arra, hogy vajon a nyolcadikos osztályzatok erőteljesebb hatása nem éppen azzal
fejti-e ki a hatását, hogy befolyásolja a tizedikes teszteredményt. Megvizsgáltuk, összességében ho- gyan függ össze a 10. osztályos tanulási ambíció a
16. ábra. A szülők iskolai végzettsége, osztályzatok és teszteredmények hatása a továbbtanulási aspirációra (matematika; korrelációs együtthatók)
Apa iskolai végzettsége
Teszteredmény 8.-ban
Teszteredmény 10.-ben
Anya iskolai végzettsége
A középiskolák összehasonlító elemzése a KIR bázisán • 103


































































































   101   102   103   104   105