A baráti kapcsolatok és a velük járó kihívások feltárása, irodalmi karaktereken, dalszövegeken, és a diákok saját tapasztalatain keresztül. Járjatok körül, osszatok meg, és fejezzetek ki különböző, a barátsághoz kapcsolódó érzelmeket, és gyakoroljátok a baráti kapcsolatokban felmerülő konfliktusok megoldását. Hangsúlyozzátok a csoportban a bizalom és a biztonság meglétének fontosságát, és próbáljátok megtapasztalni ezeket az érzéseket a gyakorlatban is. Gyakoroljátok a bemelegítés fokozatosan nehezedő feladatain keresztül, hogy milyen mozgás közben figyelni utasításokra, és fejlesszétek a fókuszálás és figyelem képességét a reflexiós gyakorlatokban.
Az osztály Ida Jackson „Léna és Annamari” című könyvén keresztül ismerkedik meg a barátság témakörével, és a történetre, valamint a diákok saját tapasztalataira, valamint a „Ki tud vitorlázni?” dal szövegére építve járja körül a témát. A munka közben az osztályon belüli kapcsolatok erősítésén is dolgozunk.
ÁLTALÁNOS ÚTMUTATÓ A 3. TÉMÁHOZ:
A cél az, hogy a diákok eszközöket kapjanak saját baráti kapcsolataik kezelésére. Amikor a tanulók saját tapasztalatait használjátok a tevékenységek kiindulópontjaként, például a 3-4. nap fórumszínház gyakorlata közben (az ’A’ jelű javaslat a Fő tevékenységre ponthoz kapcsolódóan), bizonyosodjatok meg róla, hogy minden diák kellő biztonságban érzi magát a megosztáshoz, és senki története nem kerül használatba akarata ellenére. Ne felejtsétek el, hogy az végső filmnek (6. nap) pusztán munkafilmnek kell lennie, nem pedig egy finomra csiszolt végterméknek, ezért ne engedjetek a kísértésnek, hogy az eredmény érdekében a felnőttek átvegyék a kontrollt a folyamat felett.
3. téma |
1. nap |
2. nap |
Tanár által vezetett 3 – 4. nap |
5. nap |
6. nap |
---|---|---|---|---|---|
Tartalom összefoglalása |
Bemelegítés: A diákok a szám-csoportokban a barátságról beszélgetnek. |
Bemelegítés: A diákok a szám-csoportokban, állóképeket alkotnak a barátság helyreállításáról. |
Bemelegítés: A szám-csoportokban a diákok a barátsághoz kapcsolódó érzelmekről beszélgetnek, és állóképeket készítenek a barátsághoz kapcsolódó érzésekről (3. nap) és tárgyakról (4. nap). Reflexió: Gondolatolvasás fekve. Továbbiak: lásd a javaslatokat a Fő tevékenységhez. |
Bemelegítés: A szám-csoportokban a diákoka bizalomról és biztonságról beszélgetnek és állóképeket hoznak létre erről a témáróll. A diákok a gyakorlatban tapasztalják meg a bizalom és a biztonság érzését a Tükrözés, a Zuhanás/Elkapás és A bomba gyakorlatok során, kisebb csoportokban, és a teljes közösségben is. |
Bemelegítés: A szám-csoportokban a diákok beszélgetnek és állóképeket hoznak létre a „Ki tud vitorlázni” kezdetű dal alapján.
|
Tér |
Elrendezés mesehallgatáshoz, tágas tér, elrendezés bemutatóhoz |
Elrendezés mesehallgatáshoz, tágas tér, elrendezés bemutatóhoz |
Tágas tér |
Tágas tér |
Tágas tér (lehetőleg nagyobb szoba) |
Eszközök |
Ida Jackson: Léna és Annamari című könyve |
Ida Jackson: Léna és Annamari című könyve |
|
Egy köteg A4-lap, és egy kendő/sál minden csoportnak a 3. részhez: A bomba |
Zenelejátszó. Valami, amivel filmezni tudtok. |
Készítsd el előre |
Készítsd elő a teret. |
Készítsd elő a teret. |
Készítsd elő a fő tevékenységet és a reflexiós kérdéseket. |
Nézd át alaposan a Fő tevékenység 2. gyakorlatát: Zuhanás/Elkapás. Biztosítsd, hogy a foglalkozás jól megtervezett és biztonságos legyen. Alakítsd szükség szerint a kereteket. |
A műszaki berendezések ellenőrzése. |