Bemelegítés: A számok dala |
|
Ez fog történni: |
A tanulók elénekelik a ’számok dalát’. |
Szükséges: |
A ’számok dalának’ szövege. |
Előkészületek |
|
A tér előkészítése: |
|
Így néz ki a tér |
Tágas tér |
ÚTMUTATÓ:
Idő: 10 perc |
REFLEXIÓ: Mi van a lepel alatt? |
|
Ez fog történni: |
A tanulók ’megérzéseikre’ hagyatkoznak, amikor megpróbálják kitalálni, hogy a többiek milyen tárgyakat dugtak a lepel alá. Ezeknek olyan tárgyaknak kell lenniük, amelyekről tulajdonosaik úgy érzik, hogy jól jelképezi őket, valami fontosat mond el róluk. |
Szükséges: |
Egy lepel |
Előkészíteni: |
|
A tér előkészítése: |
|
Így néz ki a tér: |
Tágas tér |
ÚTMUTATÓ:
|
Fő tevékenység: A Költöző Doboz rejtélye 6. rész |
|
Ez fog történni: |
A tanulók az összes munkájukat elrendezik/kiállítják, és a ’költöző doboz’ tulajdonosai felkeresi őket. A tulajdonos elmondja, hogyan veszítette el a dobozát, és magáról is mesél valamit. A tanulók mérlegre teszik a megszerzett tényeket saját gondolataik, és a tulajdonosról szerkesztett profiljuk tükrében. |
Szükséges: |
Flipchart, vagy sima tábla és tollak |
Előre elkészíteni: |
A ’költöző doboz’ tulajdonosa szerepében egy személy személyesen vagy online ellátogat az osztályba. Készíts elő egy Zoom vagy Teams hívást egy laptop, képernyő, mikrofon és hangszóró beállításával, ha szükséges. Biztosítsd, hogy a tulajdonos előre megnézhesse a ’költöző doboz’ tárgyait, tudja, hogy néznek ki, legyen róluk egy jegyzéke, és legyen kitöltve a saját profillapja is, amelyet megoszt majd a tanulókkal. A látogatáskor esetleg jelmezt is viselhet a “szerepének” megfelelően. |
A tér előkészítése: |
|
Így néz ki a tér: |
Tágas tér |
ÚTMUTATÓ:
|