Bemelegítés: A számok dala |
|
Ez fog történni: |
A 3. napon a tanulók elénekelik a ’számok dalát’. Egészítsétek ki új mozdulatokkal, de csak az 5-tel osztható számoknál alkalmazzátok, majd azoknál, amelyek szorozhatók 5-tel (megjegyzés: minden szám szorozható 5-tel). 4. nap: úgy, mint a 3. napon, csak most a 2-es számmal. |
Szükséges: |
A ’számok dalának’ szövege. |
Előkészületek |
|
A tér előkészítése: |
|
Így néz ki a tér: |
Tágas tér. |
ÚTMUTATÓ: 3. nap
Idő: 10 perc |
Reflexió: Mi van a lepel alatt? |
|
Ez fog történni: |
A tanulók önállóan, vagy párban dolgoznak (különböző párok álljanak össze a reflexiós gyakorlatok alkalmával). A tanulók megnézik a tárgyakat, majd miután elfedjük, emlékezetből kell felidézniük azokat. A tanulóknak el kell képzelniük, hogy valamelyik saját, szívüknek kedves tárgyuk bekerül a ’költöző dobozba’ és azt, hogy ez vajon miről árulkodik. |
Szükséges: |
Tárgyak a ’költöző doboz’-ból. |
Előkészületek: |
|
A tér előkészítése: |
|
Így néz ki a tér: |
Tágas tér |
ÚTMUTATÓ: 3. NAP
Idő: 15 perc. ÚTMUTATÓ: 4. NAP
A foglalkozásvezető zárásképpen megköszöni a tanulóknak, hogy ügyesen gondolkodtak. |
Fő tevékenység: A Költöző Doboz rejtélye 3. és 4. rész |
|
Ez fog történni: |
A tanulók kifüggesztik az 1. napi hirdetéseiket, majd elrendezik és bemutatják az eddig összegyűlt bizonyítékaikat, és nyomozókként dolgozva áttekintik azokat.
|
Szükséges: |
A ’költöző doboz’ |
Előkészületek: |
Gyűjtsétek össze a tanulóknak a heti témáról összes eddig alkotott anyagát. Csináljatok helyet az összes bizonyíték kiállításának (sok helyre lesz szükség, különösen a téma utolsó napjaiban). |
A tér előkészítése: |
|
Így néz ki a tér: |
Osztályterem és hely, ahol a tanulók asztaloknál vagy a padlón dolgozhatnak csoportban. |
ÚTMUTATÓ: 3. és 4. nap A tanulók csoportokban dolgozva választják ki az iskola legalkalmasabb felületeit az 1. napi hirdetéseik kifüggesztésére, majd kifüggesztik azokat. Segíts a tanulóknak az összegyűlt “bizonyítékok”, köztük az eddig elkészült jegyzeteik, posztereik és rajzaik elrendezésében és megjelenítésében. Fontos a gondosság és az, hogy a tanulók felelősséget vállaljanak a munkájukért. Úgy rendezzék el, mintha valódi detektívek nyomozásának az eredményei lennének. Ld. a lenti képet. E két foglalkozás során a fő cél egy professzionális bemutató létrehozása, és az, hogy a tanulók kielemezzék a meglévő “bizonyítékaikat”. Például megrajzolhatják saját térképüket, a helyről, ahol a ’költöző dobozt’ találták, és jelölhetik rajta a legközelebbi házat, objektumot, parkot, autót és az iskolát. (Különféle mértékeket is feltüntethetnek, mint például hány lépésre, mennyi időre vannak ezek egymástól.) Megvizsgálhatják, milyen szabályszerűségeket tudnak felfedezni a bizonyítékaik között, az összefüggéseket pedig post-it cédulákkal, vörös fonallal vagy gombostűk segítségével érzékeltethetik. Ez az eljárás a csoportok közti eredmények összevetésére is alkalmazható. Kérdezd meg a csoportoktól:
|