Bemelegítés: Valaki más helyében – az érzelmek intenzitása |
|
Ez fog történni: |
A tanulók az érzelmek kifejezésével kísérleteznek szemük, arcuk, karjuk és testük segítségével egy 1-től 5-ig terjedő erősségi skálán. |
Szükséges: |
|
Előkészíteni: |
|
A tér előkészítése: |
Győződj meg róla, hogy nincs akadály vagy csúszásveszély. |
Így néz ki a tér: |
Tágas tér. |
ÚTMUTATÓ: Az osztály párokba fejlődik, szemszínek hasonlósága alapján. Kérd meg a tanulókat, hogy idézzék fel azt a foglalkozást, amikor az EGÉSZ TEST, a FEJ és VÁLL, ARC és SZEM bevonásával dolgoztak. Kérd meg őket, hogy emlékezzenek vissza pár érzelemre, amellyel dolgoztak. A művész az osztályt ösztönzi a gondolatok megosztására, miközben a pedagógus felírja azokat a táblára, vagy más hasonló felületre. Kérd meg a tanulókat, hogy válasszanak egy olyan érzelmet, amit fel tudnak idézni (ugyanakkor titokban tartanak), és járjanak körbe a térben az arcukkal és testükkel kifejezve azt. A foglalkozás vezetője próbálja kitalálni, ki milyen érzelmet közvetít. Aztán, amikor a foglalkozásvezető az 1-es számot mondja, a diákok a lehető legenyhébben (legkisebb intenzitással) próbálják mutatni az érzelmet, amit választottak. Kérd meg őket, hogy ne feledkezzenek meg a szemükről, az arcukról, a vállukról és az egész testükről, amikor az érzelem kifejezésén dolgoznak. Kérd meg a tanulókat, hogy apránként erősítsenek kifejezésük intenzitásán, míg a legerősebb fokozathoz nem érnek. Magyarázd el nekik, hogy az 5-ös a ‘legerősebb fokozat’. A foglalkozás vezetője számokat mond, 1-től 5-ig. Beszélgessetek a csúszó skála koncepciójáról. Tudjuk-e fel-le ’állítani a hangerőt’ a testünk mozgásán, valahogy úgy, mint a rádió? Most a foglalkozásvezető egy számot és egy érzelmet mondjon hangosan, mint például MÉRGES3 vagy BOLDOG5. A tanulók ennek megfelelően váltsanak érzelmet és helyezzék azt el az erősségi skálán. Reflexió: Kérdezz rá a tanulók körében: Ha egyáltalán nem tudnád a szemed, arcod vagy tested bevonni az érzelmek kifejezésébe, milyen más módon tudnád elmagyarázni valakinek, hogy mit éreztél? Melyik módszer működhet jobban? |
Reflexió: Csendes elmélyülés |
|
Ez fog történni: |
A tanulók csöndben, csukott szemmel magukban reflektálnak, majd megosztják gondolataikat a csoporttal. |
Szükséges: |
Tágas tér/Körülülhető tér |
Előkészíteni: |
|
A tér előkészítése: |
|
Így néz ki a tér: |
Tágas tér |
ÚTMUTATÓ: Miután mindenki elhelyezkedett és elkezdte a reflexiót, kérd meg az osztályt, hogy mondjanak néhány fogalmat, amelyek jól jellemzik a mai foglalkozást. Oszd meg az osztállyal a mai naphoz kapcsolódó személyes megjegyzéseidet. Arra helyezd a hangsúlyt, hogy a tanulóknak hogyan sikerült legyűrniük nehézségeket, hogyan kezelték a folyamatot, és milyen értékes reflexiókat osztottak meg a társaikkal. 10-15 perc |
A pedagógusok-irányította napok. Ötletek a gyakorlatokraTérjetek vissza a közös idővonalhoz.
További borítékok Osszák meg a diákok egymással, amit az egyes fotók kapcsán felfedeztek. Írjanak, képzeljenek el egy történetet a fotón szereplő személyről, és meséljék azt el egy másik csoportnak. Alkalmazzák a mesemondás alapelveit az 5. témából. |