Bemelegítés: Valaki más helyében - különböző emberek |
|
Ez fog történni: |
A tanulók belegondolnak, milyen lehet a közösségük más tagjainak, és kipróbálják, milyen lehet úgy mozogni és viselkedni, ahogy mások teszik. |
Szükséges: |
|
Előkészíteni: |
|
A tér előkészítése: |
Győződj meg arról, hogy nincs akadály és csúszásveszély. |
Így néz ki a tér: |
Tágas tér. |
ÚTMUTATÓ: Most járják körbe a teret, mintha ők lennének:
A foglalkozás vezetője a saját ötleteit, és a tanulók javaslatait is felhasználhatja. A pároknak 2 perc áll rendelkezésükre, hogy minél több egymástól különböző embert próbáljanak meg összeszedni az iskolából vagy a közösségükből gondolatban. A végén kérd meg a párokat, hogy válasszanak egy másik párt, akivel megbeszélik, melyikük
Kérj fel néhány tanulót, hogy ossza meg, mit tudtak meg más párosoktól. |
Reflexió: csöndes elmélyülés |
|
Ez fog történni: |
A tanulók csöndben, csukott szemmel magukban reflektálnak, majd megosztják gondolataikat a csoporttal. |
Szükséges: |
|
Előkészíteni: |
|
A tér előkészítése: |
|
Így néz ki a tér: |
Tágas tér |
ÚTMUTATÓ: Azután kérd meg őket, gondolják végig, mit tanulhatunk vagy érthetünk meg abból, ha belebújunk mások bőrébe. Oszd meg az osztállyal a mai naphoz kapcsolódó személyes megjegyzéseidet. Arra helyezd a hangsúlyt, hogy a tanulóknak hogyan sikerült legyűrniük nehézségeket, hogyan kezelték a folyamatot, és milyen értékes reflexiókat osztottak meg a társaikkal. |
Fő tevékenység: A kép |
|
Ez fog történni: |
A tanulók kiscsoportokban rajzot készítenek az alapján, amit a környékükön régen élt gyerekek életéről gondolnak. |
Szükséges: |
Papírtekercs. Színesceruzák és -tollak. Ollók, ragasztószalag. Borítékok (ld. előkészíteni), fotók, jegyzetfüzetek. |
Előkészíteni: |
A modellek összegyűjtése (tanárok/segédek/vezetők/szülők/nagyszülők/napközis tanárok/gondnok stb.): Egy személy akár 1-3 csoportnak is az „alanya” lehet. Az alanyoktól a következőre lesz szükség: A borítékok előkészítése: Csoportonként egy nagy (C4) borítékot készíts elő benne 4 különböző C5-ös borítékkal (ha a 3-4. napon is használjátok a gyakorlatot, akkor annyival többet). Minden későbbi boríték tartalma az 1. boríték fotójával áll összefüggésben. 4. boríték: Kívülről írd rá, hogy 6. NAP. Belül helyezz el egy cédulát rajta az ”alany” teljes nevével. |
A tér előkészítése: |
Minden csoport számára vágj le egy hosszú ívet a papírtekercsről. |
Így néz ki a tér: |
Tágas tér |
ÚTMUTATÓ:
Jól tudtak csoportban együtt dolgozni? Miből volt ez látható számukra? |