Bemelegítés: Szám-csoportok |
|
Ennek meg kell történnie: |
A diákoknak hozzá kell szoknia, hogy mozgás közben hallanak utasításokat. A szám-csoportokban a diákok a bizalomról és biztonságról beszélgetnek, és állóképeket készítenek. |
Szükséges: |
|
Előkészíteni: |
|
A tér előkészítése: |
|
Így néz ki a tér: |
Tágas tér |
ÚTMUTATÓ: 1. Az osztály összegyűlik a bemelegítésnek kijelölt térnél. Minden diák sétáljon egyedül, anélkül, hogy bárki máshoz érne. Használjátok az egész teret. Kedvesen terelgesd a diákokat: találjátok meg a megfelelő tempót, kerüljétek egymás tekintetét, lazítsátok el a vállaitokat, kezeket ki a zsebből, stb. Összpontosítsatok a tér kitöltésére, úgy, hogy senki ne ütközzön egymásnak, és ne körbe-körbe menjenek a diákok. 2. Kicsit nehezítsd a feladatot: a diákok növeljék az sebességet - ütközés nélkül - és teremtsenek szemkontaktust a többiekkel a teremben. Mosolyogjanak a másikra, és üdvözöljék őket. 3. Ezután mondj egy számot! A diákok feladata a lehető leghamarabb csoportokat alkotni ennyi résztvevővel (nyomatékosítsd a gyorsaságot, hogy a diákok a hozzájuk közel állókat válasszák, ne klikkek, baráti társaságok szerint csoportosuljanak). Alkossatok új csoportokat a számos gyakorlaton keresztül (3. pont megismétlése), ahol: Alkossatok új csoportokat a számos gyakorlaton keresztül (3. pont megismétlése), ahol: 4. Közös reflexió az egész osztállyal: Mire jutottak a különböző csoportok? |
Reflexió: Gondolatolvasók |
|
Ennek meg kell történnie: |
Miközben a diákok párokban sétálva egymás gondolataiban olvasnak, reflektálnak rá, milyen jó/rossz barátnak lenni, illetve a bizalomról és biztonságérzetről gondolkoznak. |
Szükséges: |
|
Előkészíteni: |
|
A tér előkészítése: |
|
Így néz ki a tér: |
Tágas tér |
ÚTMUTATÓ: 1. Oszd párokba a tanulókat, úgy, hogy azok különbözőek legyenek a hét elején kialakult pároktól. 2. A párok keressenek maguknak egy helyet a teremben, ahonnan el szeretnének indulni. Ne tartson sokáig az elrendeződés, inkább segítsetek helyet találni azoknak, akiknek esetleg nehézséget okoz a feladat. 3. Kérd meg a tanulókat, hogy álljanak egymás mellé. Úgy helyezkedjenek el, hogy valamelyik testrészük egymáshoz érjen. 4. Kérdezd meg, mindenkinek sikerült-e elrendeződni. Ha minden rendben van, a párok elkezdhetnek sétálni - lassan. 5. Kérd meg a diákokat, hogy kezdjék meg gondolataik átvitelét. Ez nem könnyű feladat, lehet, hogy hosszú ideig fog tartani, amíg sikerül. Segíthet a közelség és a testkontaktus. 6. Kezdhetünk! Most a párok alacsonyabb tagja kezdjen. Idézzenek fel egy alkalmat, amikor a foglalkozás alatt jó vagy rossz barátnak érezték magukat. Választaniuk kell a jó és a rossz közül, és csak egy gondolatra koncentráljanak, amilyen erősen csak tudnak. Próbálják meg ezt a gondolatot kihúzni a saját fejükből, és betenni a párjuk fejébe. Ha az, aki ’gondolt’ befejezte, ezt jól látható bólintással jelezze a párjának. Ekkor a pár másik fele következik. Kiegészítés: Fogalmazzatok meg egy további kérdést (a bizalomról / biztonságról) a foglalkozáshoz kapcsolódóan, ugyanígy lefolytatva. 7. Kérd meg a párokat, hogy beszéljék meg, szerintük mire gondolt a másik. Sikerült megérteniük, hogy a párjuk olyan helyzetre gondolt-e, amikor jónak, vagy rossznak érezte magát? 8. Közös reflexió: Milyen volt sétálva átadni a gondolatokat? Könnyebb vagy nehezebb volt? Miért? Hogyan lehetünk jobbak a gondolatok közvetítésében? Hallgassuk meg a diákok ötleteit, javaslatait. |
Fő tevékenység: Hogyan lehet valaki jó barát? (bizalom és biztonságérzet teremtése a csoportban) |
|
Ennek meg kell történnie: |
A tanulók páros és csoportos gyakorlatokon keresztül tanulnak a bizalomról és a biztonságról. |
Szükséges: |
Egy köteg A4-lap, és egy kendő/sál minden csoportnak a 3. részhez: A bomba |
Előkészíteni: |
|
A tér előkészítése: |
|
Így néz ki a tér: |
Tágas tér |
ÚTMUTATÓ
Figyeljetek arra, hogy finom mozdulatokat tegyetek, és a hangokat ne utánozzátok. 2. Bizalom és biztonság - ZUHANÁS/ELKAPÁS
3. Bizalom és biztonság – A BOMBA
|