Az éntől a mi-ig.
3. nap
90 perc beleértve a szünetet
téma
1

Bemelegítés: Csoportalkotási módok és névkör

Ennek meg kell történnie:

A csoportalakítás módjainak gyakorlása, bemelegítő nyújtások, majd ki-ki egy egyedi mozdulattal kísérve mondja ki a nevét a körben állva.

Szükséges:

 

Előkészíteni:

 

A tér előkészítése:

 

Így néz ki a tér:

Tágas tér

ÚTMUTATÓ: 
1. Megnézzük, hogy a csoport hány formációt ismer, és milyen gyorsan tudnak az egyik formációból átmozogni a másikba (gyakoroltak, amíg nem találkoztak a művésszel). Bevezetünk 1-2 új módozatot. 
2 . Visszatérünk a szokásos körhöz.
3. Rövid bemelegítő nyújtás, ahol a csoport és a jelenlévő felnőttek a foglalkozásvezetőt utánozzák.
4. Mindenki megmondja a nevét egy mozdulattal kísérve. Bármilyen mozdulatot választhat, amivel a többiek még nem éltek.
5. A csoport reagál a név és a mozdulat megismétlésével.
Marad a kör, amivel áttérünk a fő tevékenységre.

Reflexió: Egy szó

Ennek meg kell történnie:

A tanulók egy szó kimondásával idézik fel az alkalmat és reflektálnak arra.

Szükséges:

Szőnyeg/ pléd vagy matracok, amin minden diák le tud ülni szorosan egymás mellett.

Előkészíteni:

 

A tér előkészítése:

 

Így néz ki a tér:

Szabadon választható.

ÚTMUTATÓ:
1. Megkérjük a tanulókat, hogy teljes csöndben üljenek le egymás mellé a szőnyegre. Kis időt adunk nekik, hogy megnyugodjanak.
2. A diákok szabadon eldöntik, hogy lehunyják, vagy nyitva tartják a szemüket, amelyik nekik kényelmesebb. Röviden felvázoljuk, hogy mi minden történt a foglalkozás alatt, és megkérjük a tanulókat, hogy gondoljanak ki egy olyan szót, amelyet találónak éreznek a foglalkozás leírására. Aki megtalálta a szavát, azzal jelzi, hogy tekintetét a vezetőre fordítja.
4. Amikor mindenki készen áll, bármelyikük megszólalhat, de csak a szavukat mondhatják ki, és úgy, hogy egymás szavába ne vágjanak. Mindenki csak egyszer ejtheti ki a szavát. Ha valaki mással egyidőben beszél, a játékot az egész csoportnak elölről kell kezdenie.  Ha nehéznek találják (az is!), tegyük fel a kérdést: Hogyan lehetnénk eredményesebbek? Milyen megoldást javasolnak anélkül, hogy előre megállapodnának a sorrendben?
Folytassátok mindaddig, amíg mindenki el nem mondja a szavát (vagy amíg el nem vesztik a türelmüket). Ha nem sikerül a végére érni, azzal zárjuk le, hogy egyszerre mondatjuk ki velük a szavaikat, mint korábban, kétszer egymás után.
5. Közös beszélgetés: Ismerjük el az összes nehézséget, ami a 4. pont során felmerült. Bíztassuk a gyerekeket azzal, hogy holnap újra próbálhatják, ami ma nem sikerült. Ismételjünk meg pár elhangzott szót visszajelzésképp, hogy fogadtuk azokat. Akár rá is kérdezhetünk néhány szóra. Keressünk közös vonásokat a szavak között, és reflektáljunk rá a tanulókkal.

Fő tevékenység: KIK VAGYUNK - TÁNC?

Ennek meg kell történnie:

Csoportonként egy táncot létrehozni a bemelegítés mozdulataiból építkezve.

Szükséges:

Zenelejátszó

Előkészíteni:

Lejátszási lista olyan zenével, amire táncolni lehet.

A tér előkészítése:

Ellenőrizni, a technikát, hogy működik-e.

Így néz ki a tér:

Nagy tágas tér vagy tornaterem

ÚTMUTATÓ:
1. Osszuk az osztályt 3-4 fős csoportokba. Például, ha 3 fős csoportokat szeretnénk, a körben állókra sorra ráolvassuk az 1-3-ig számsort („1, 2, 3, 1, 2, 3 …”), és ezzel kialakul az 1-esek, 2-esek és 3-asok csoportja.
2. Kapcsoljuk be a zenét a háttérben. A csoportokon belül mind megtanulják egymás mozdulatait a bemelegítésből, és azok felhasználásával megterveznek egy táncot, ahol minden mozdulatot legalább egyszer felhasználnak.
3. Engedjük a csoportokat önállóan dolgozni, közben pedig figyeljük meg a munkamódszerüket. A kész táncot mutassák meg egy felnőttnek, aki további megoldásokra bátoríthatja őket: „Milyen mozdulatot adnátok hozzá még a táncotokhoz, hogy ki tudjátok fejezni, mi a közös bennetek? El tudjátok táncolni visszafelé?  Szét tud válni a csoport úgy, hogy ki-ki más mozdulatokkal folytassa? Tudtok máshonnan is indítani?” Azt is hagyhatjuk, hogy két csoport bemutassa egymásnak a táncát, hogy még több ihletet merítsenek. 
4. A csoportok táncának bemutatása. Vegyetek fel gyorsan banán alakzatot (mint a bemelegítésben), és üljenek le.
5. Beszéljünk egymás táncbemutatóiról: Milyenek vagyunk, amikor egymás előadását figyeljük? Hogyan lehetünk kedvesek és hogyan segíthetünk azoknak, akik mutatni szeretnének nekünk valamit? Beszélgessünk k erről a bemutató előtt, hogy tudatosuljon a csoportban, hogy együttesen teremtjük meg a biztonságos környezetet a bemutató és az azt előadók számára. Próbáljuk ki a tapsolást! 
6. Minden csoport mutassa meg táncát. Kapjanak nagy tapsot!
7. Befejezésül mindenki egyszerre keljen fel és táncoljon a zenére! Szülessen meg az osztálytánc!