Az éntől a mi-ig.
2. nap
90 perc beleértve a szünetet
téma
1

Bemelegítés: Formációk és névkör

Ennek meg kell történnie:

Különböző formációk gyakorlása, nyújtás, és bemelegítés, majd ki-ki olyan nevet választ, ami miatt örömöt/haragot/unalmat/szomorúságot érez. Kórus ismételi a sorban ép elhangzó nevet.

Szükséges:

 

Készítsd el előre:

 

A tér előkészítése:

 

Így néz ki a tér:

Tágas tér

ÚTMUTATÓ: 
1. Először is kérdezd meg a diákokat, tudnak-e háromszögbe állni. Segíts nekik, és nyújts magyarázatot, amíg sikerül nekik.
2. Vannak más formációk is, amelyekben felállhatunk, próbáljunk ki néhányat. Például négyzet, banán, félkör.
3. Térjünk vissza a szabályos körhöz. Összpontosítsatok egy olyan kör létrehozására, ahol mindenki elfér, és ahol mindenki mindenkit lát.
4. Végezzünk pár nyújtógyakorlatot, melegítsünk be, hogy testünk felébredjen. A csoport (a felnőttek is) a foglalkozás irányítóját utánozzák.
5. Most mindenki kimondja  a nevét és valamit, ami boldoggá teszi. Kis gondolkodási idő után kezdődik a forduló. A  diákok válaszai onnantól  a játék részévé válhatnak, például : „Szia Juli! Házi feladat”.
6. Ismétlés több/kevesebb haraggal/unalommal/szomorúsággal, ahogy a helyzet kívánja. A körök során fókuszáljunk az energia megtartására és különösen figyeljünk arra, hogy a válaszok nyomatékot kapjanak. Dicsérjük meg az osztályt az elkötelezettségéért és a lendület megtartásáért.

Reflexió: Egy szó

Ennek meg kell történnie:

A tanulók felidézik a foglalkozást és reflektálnak rá egy szó kimondásával.

Szükséges:

Szőnyeg/ matracok vagy pléd, amin az összes diák le tud ülni egymás mellé.

Előkészíteni:

 

A tér előkészítése:

Szőnyeg, matracok vagy pléd

Így néz ki a tér:

szabadon választott

ÚTMUTATÓ:
1. Kérjük meg a tanulókat, hogy üljenek közel egymáshoz a szőnyegen, és teljesen csöndesedjenek el.  Adjunk nekik egy kis időt, míg megnyugszanak.
2. A diákok maguk dönthetik el, hogy lehunyják, vagy nyitva tartják a szemüket. Röviden vázoljuk fel a foglalkozáson történt különböző dolgokat, és kérjük meg a tanulókat, hogy gondoljanak ki egy szót, amellyel leírják, milyennek érezték ezt az alkalmat.
3. Aki megtalálta a megfelelő szót, nyugodt kézfeltartással jelezze, hogy kész van.
4. Amikor mindenki készen áll, a foglalkozás irányítója egyenként megközelíti őket, és gyengéden megérinti a vállukat. Erre a jelre az egyes diákok sorra kimondják szavaikat.
5. Közös beszélgetés: Megismétlünk párat az elhangott szavak közül, hogy megerősítsük, hogy fogadtuk azokat. Keress közös vonásokat a szavak között, és a diákokkal együtt röviden reflektáljunk a hasonlóságokra.