Az éntől a mi-ig.
1. nap
90 perc beleértve a szünetet
téma
1

Nyitás: Bemutatkozik a művész és a Tanulás művészete

Ennek meg kell történnie:

A diákok találkoznak a művésszel, aki bevezeti őket a Tanulás művészetébe, és megismerkednek egymással.

Szükséges:

Olyan elemek, amelyek megváltoztatják a terem jellegét. Ezek gyakran a művész munkájával kapcsolatosak. Zenelejátszó és lejátszási lista nyugodt, hangulatos zenével.

Előkészíteni:

A tanár és a diákok a művész felé kérdéseket fogalmaznak meg, mielőtt először találkoznának vele. Nyomtassunk ki egy képet róla, ahogy alkot, hogy ebből indulhassanak ki a gyerekek.

Készítsd elő a szobában:

Változtassunk a megszokott térrendezésen. Mozdítsuk el az asztalokat, székeket, tegyünk ki a falra valami újat. Vegyünk vissza a fényekből, használhatunk mécseseket, vigyünk be új illatot, kapcsoljunk be egy nyugodt, hangulatos zenét.  

Így néz ki a tér:

Tanterem

ÚTMUTATÓ:
1. Belépés után a diákok körbe ülve helyezkednek el.
2. A művész bemutatkozik, elmondja, hogy mitől olyan izgatott, és mit vár a közös munkától. Körbead egy fotót önmagáról alkotás közben.
3. A művész mindenkit megkér, hogy mondja meg a nevét, amit elhangzás után maga is ismétel.
4 . A művész meghallgatja a diákok kérdéseit és válaszol rájuk.
Próbálj kíváncsiságot kelteni és nyugodt légkört fenntartani a foglalkozás alatt mind a diákok, mind a felnőttek körében.
5. Felkérünk mindenkit, hogy álljanak fel, és készüljenek a bemelegítő gyakorlathoz.

Bemelegítés: Névkör

Ennek meg kell történnie:

Bemelegítés nyújtással, majd mindenki elmondja a nevét, és valami ehetőt a neve kezdőbetűjével. Mindenki mindent elismétel.

Szükséges:

 

Előkészíteni:

 

A tér előkészítése:

 

Így néz ki a tér:

Tágas tér

ÚTMUTATÓ: 
1. A diákok ugyanolyan rendben állnak körbe, amelyben ültek, amikor beléptek a szobába. Ügyelünk a körre, hogy mindenki kényelmesen elférjen és lássa a másikat.
2. Kis nyújtást, bemelegítést végzünk, hogy a testek felébredjenek. Az egész csoport (beleértve a jelenlévő felnőtteket is) utánozza a foglalkozásvezető mozdulatait.
3. Most mindenki kimondja a nevét és valami ehetőt, ugyanazzal a kezdőbetűvel, amivel a neve kezdődik. Például: „Sanyi Spagetti”, vagy „Anita Alma”.
4. Kis gondolkodási időt hagyunk a szó megtalálására. Ha valakit elfog a szorongás, megnyugtatjuk őket, hogy előbb gyakorlunk egy kicsit.
5. Amikor mindenki rátalált a szavára, teszünk egy teljes kört, ahol a csoport elismételi az egyes neveket és talált szavakat.
6. Megköszönjük a csoportnak, hogy elvégezték a bemelegítést.

Reflexió: Egy szó

Ennek meg kell történnie:

A tanulók felidézik és reflektálnak az alkalomra, egy szó kimondásával.

Szükséges:

Szőnyegek / matracok vagy takaró, ahol minden diák kényelmesen össze tud gyűlni.

Előkészíteni:

 

A tér előkészítése:

Készítsd elő a szőnyegeket /matracokat / takarókat

Így néz ki a tér:

Tágas tér

ÚTMUTATÓ:
Megkérjük a tanulókat, hogy teljes csöndben és közel egymáshoz üljenek le a szőnyegre. Kis időt adunk nekik, hogy megnyugodjanak.
2. Megkérjük a tanulókat, hogy hunyják be a szemüket, és röviden írják le a foglalkozáson történt különböző dolgokat. Arra kérjük őket, hogy gondoljanak egy olyan szóra ami szerintük jól leírja, amit ezen a foglalkozáson átéltek.
3. A diákok kinyithatják a szemüket, ha megtalálták ezt a szót. 
4. Amikor mindenkinek megvan a szava, ki-ki a magáét egyidőben, kétszer kimondja.
5. Elismétlünk párat a szavak közül, majd közös vonásokat keresünk a szavak között, és röviden reflektálunk a hasonlóságokra.

Fő tevékenység: PIROS ÉS ZÖLD LÁMPA

Ennek meg kell történnie:

Egy ismerős fejlesztő gyermekjátékon keresztül a csoport az új foglalkozásvezetővel ismerkedik szabályokat követve, és ritmust, a számokat és a számolást gyakorolva.

Szükséges:

 

Előkészíteni:

A Piros és zöld lámpa játékra alkalmas tér megkeresése.

A tér előkészítése:

 

Így néz ki a tér:

Testnevelésterem, szabadtéri terület vagy nagy, üres tanterem ( kb. 20 méter hosszú))

UTASÍTÁS:
1. Ismertetni, vagy emlékeztetni a tanulókat a Piros és zöld lámpa játékszabályira. (Más néven „szobrocskáim” játék, ebben a verzióban a csoport kiválaszt valakit, aki a közlekedési lámpa szerepét veszi fel. Ez a személy távolabb áll (kb. 5 méterrel), háttal a többieknek, akik egy vonalban felsorakoznak. Amikor a „közlekedési lámpa” Zöld fény!-t kiált, akkor a játékosok elindulhatnak a lámpa felé, de amikor „Piros fény!-t kiállt hátrafordul (a többi játékos felé), és mindenkinek meg kell merevednie. Ha valakit mozogni lát a lámpa, annak vissza kell mennie a rajthoz. Az nyer, aki először eléri a közlekedési lámpát alakító játékost.)
2. Párszor eljátszani, amíg biztosan meg nem értette mindenki.
3. Változatok bevezetése (Azokat kiválasztani, amelyek a leginkább alkalmasak az osztálynak.)
1. VÁLTOZAT: A startot követően mindenkinek legalább egyszer le kell feküdnie a földre mielőtt célba ér.  Akit a vezénylő mozgáson kapott, visszamegy a starthoz, és újraindul ugyanezt a szabályt betartva. 
HALADÓ VÁLTOZAT:  Mindenkinek le kell egyszer feküdnie is és ülnie is, mielőtt beér a célba.
2. VÁLTOZAT: Csak kúszás, gurulás és tánclépések váltakoztatásával haladhatnak a résztvevők a cél felé.
3. VÁLTOZAT : Ennél a változatnál érdemes először egy felnőttet megkérni a játék bemutatására. A játék irányítója egy kategóriát nevez meg, pl. "színek", mielőtt a társaság felé fordul. Mikor visszafordul, mindenkinek a szokásos módon „meg kell fagynia”, de emellett mindüknek egyszerre ki kell mondaniuk egy szót a megadott kategóriában.  Pl. "piros", "kék", "lila". Ha az irányító észrevesz valakit, aki nem mond semmit, vagy kategóriát téveszt például azt mondva, hogy „ló”, vagy csak hebeg, az visszamegy a rajthoz. Alternatív megoldásként az irányító személy egyenként rámutathat azokra, akinek ki kell mondania egy szót a megfelelő kategórián belül, máskülönben vissza kell mennie a starthoz. 
4. Reflexió: Milyen volt idáig a foglalkozás? Miben különbözik a megszokottól? Miben hasonló? Ilyesmire számítottak? Miért igen / miért nem? Áttérés a reflexiós gyakorlatra.