Page 179 - A középiskolák összehasonlító elemzése a KIR bázisán
P. 179

16. táblázat. A szövegértés hozzáadott érték szignifikáns pozitív faktorai (korrelációra vonatkozó 95%-os bootstrap konfidenciaintervallumok) az egyéni adatokban, 2008/6. osztály–2010/8. osztály
Név
Község Város Budapest Megyeszékhely
Konf. alsó Konf. felső Konf. alsó Konf. felső Konf. alsó Konf. felső Konf. alsó Konf. felső
O_zpsc 0,371 0,433 0,386 0,429 0,348 0,451 0,371 0,443
O_zpsc_se 0,226 0,294 0,234 0,279 0,204 0,318 0,214 0,297
o_szint 0,359 0,42 0,374 0,417 0,338 0,445 0,355 0,433
elozo felevi matek jegy.x
0,152 0,229 0,172 0,219 0,144 0,254 0,147 0,241
elozo felevi magyar nyelv jegyx
0,133 0,207 0,137 0,186 0,084 0,213 0,095 0,198
elozo felevi irodalom jegy.x
0,118 0,197 0,131 0,182 0,068 0,209 0,101 0,19
elérni kívánt legma- gasabb végz.x
0,153 0,229 0,162 0,212 0,128 0,247 0,136 0,239
M_zpsc_kozos 0,222 0,289 0,23 0,275 0,19 0,31 0,207 0,288
O_zpsc_kozos 0,738 0,766 0,738 0,763 0,717 0,78 0,729 0,771
m_szint_kozos 0,214 0,278 0,223 0,267 0,183 0,304 0,199 0,275
o_szint_kozos 0,717 0,746 0,718 0,742 0,698 0,762 0,708 0,75
M_zpsc_regi 0,223 0,291 0,233 0,277 0,192 0,313 0,209 0,29
O_zpsc_regi 0,738 0,766 0,738 0,763 0,717 0,78 0,729 0,77
m_szint_regi 0,208 0,278 0,215 0,262 0,189 0,294 0,195 0,272
o_szint_regi 0,691 0,725 0,695 0,722 0,68 0,745 0,688 0,73
rv_mtm_eredm.y 0,194 0,267 0,21 0,25 0,181 0,285 0,186 0,273
17. táblázat. A szövegértés hozzáadott érték szignifikáns negatív faktorai (korrelációra vonatkozó 95%-os bootstrap konfidenciaintervallumok) az egyéni adatokban, 2008/6. osztály–2010/8. osztály
Név
Község
Város
Budapest
Megyeszékhely
Konf. alsó
Konf. felső
Konf. alsó
Konf. felső
Konf. alsó
Konf. felső
Konf. alsó
Konf. felső
Van-e 6 évf. gimn.
–0,281
–0,199
–0,257
–0,206
–0,297
–0,176
–0,273
–0,192
Válogatás aszerint, hogy melyik iskolába járt
–0,198
–0,102
–0,173
–0,119
–0,201
–0,088
–0,206
–0,093
Cigány kisebbségi programban résztve- vők száma
–0,217
–0,14
–0,213
–0,154
–0,259
–0,105
–0,218
–0,124
Emelt szintű oktatás- ban résztvevők száma
–0,245
–0,17
–0,239
–0,184
–0,287
–0,139
–0,244
–0,152
Tanulási nehézségek- kel küzdők aránya
–0,28
–0,2
–0,257
–0,205
–0,297
–0,177
–0,273
–0,192
Verbális agresszió gyakorisága
–0,188
–0,117
–0,187
–0,129
–0,237
–0,089
–0,218
–0,099
A középiskolák összehasonlító elemzése a KIR bázisán • 179


































































































   177   178   179   180   181