Page 177 - A középiskolák összehasonlító elemzése a KIR bázisán
P. 177

Név
8 évfolyamos gimn.
6 évfolyamos gimn.
Szakközépiskola
Konf. alsó
Konf. felső
Konf. alsó
Konf. felső
Konf. alsó
Konf. felső
Településtípus
–0,187
0,421
0,08
0,336
0,155
0,355
Településnagyság1
–0,194
0,357
0,088
0,384
0,179
0,4
Településnagyság2
–0,187
0,376
0,067
0,364
0,176
0,397
Iskola nagysága
–0,133
0,322
0,049
0,364
0,116
0,283
Pedagógus munkakör- ben dolgozók össz- száma
–0,164
0,325
0,008
0,366
0,028
0,148
Családiháttér-index
0,21
0,684
0,15
0,513
0,391
0,537
A telephely tanulói összetételindexe
0,094
0,542
0,124
0,449
0,151
0,358
A telephely tanulói összetételindexe országos negyedei
0,09
0,498
0,065
0,409
0,13
0,349
A telephely tanulói összetételindexe képzési típus szerinti negyedei
0,071
0,54
0,161
0,481
0,139
0,331
A negatív kapcsolatot mutató faktorok között szintén találhatunk érdekességeket. A standard hibák negatív kapcsolata a hozzáadott értékkel arra utal, hogy a felettébb heterogén összetételű iskolákban – számos publi- kációval látszólag ellentétben – mégsem olyan általános a hatékony fejlesztés. Ez az ellentmondás azért lehet csak látszólagos, mert ezúttal az eredmények heterogenitását vizsgáltuk, nem pedig a tanulói összetételét.
13. táblázat. A szövegértés hozzáadott érték szignifikáns negatív faktorai (korrelációra vonatkozó 95%-os bootstrap konfidenciaintervallumok)
Név
Szakiskola
4 évfolyamos gimn.
Konf. alsó
Konf. felső
Konf. alsó
Konf. felső
Matematika-pontszám standard hiba
–0,277
–0,011
–0,334
–0,046
Két tannyelvű oktatásban résztvevők aránya
–0,334
–0,08
–0,217
–0,075
Családiháttér-index standard hiba
–0,301
–0,066
–0,453
–0,236
Rendszeres gyermekvédelmi támogatásban részesülők
–0,606
–0,058
–0,357
–0,134
Név
8 évfolyamos gimn.
6 évfolyamos gimn.
Szakközépiskola
Konf. alsó
Konf. felső
Konf. alsó
Konf. felső
Konf. alsó
Konf. felső
Matematika-pontszám standard hiba
–0,312
0,198
–0,412
–0,134
–0,211
–0,025
Két tannyelvű oktatás- ban résztvevők aránya
–0,229
0,258
–0,352
–0,026
–0,241
–0,05
Családiháttér-index standard hiba
–0,481
–0,001
–0,364
–0,026
–0,367
–0,121
Rendszeres gyermek- védelmi támogatásban részesülők
–0,425
–0,029
–0,363
–0,003
–0,403
–0,068
A középiskolák összehasonlító elemzése a KIR bázisán • 177


































































































   175   176   177   178   179