Page 166 - A középiskolák összehasonlító elemzése a KIR bázisán
P. 166

A középiskolák összehasonlító elemzése a KIR bázisán
A következő ábra az előző részben már megismert, a véletlen együtthatókat mutató diagram. Itt az előzőkhöz képest drámai a változás. A hatások skálája legalább egy nagyságrenddel nőtt, ezért tűnnek a – valójában az előzőhöz hasonló hosszúságú – konfidenciaintervallumok sokkal rövidebbnek.
8. ábra. A korábbi matematika-pontszám véletlen hatását tartalmazó modell együtthatóinak ábrázolása, 2010/8. osztály–2012/10. osztály, matematika
A 9. ábrán azt az esetet látjuk, amikor a családiháttér-indexet is bevesszük a véletlen hatások közé. Ez a faktor már nem minden iskolatípusra szignifikáns (a 8 évfolyamos gimnáziumoknál azért sokkal hosszabb a konfidenciaintervallum, mert ott kevesebb a megfigyelés), de a hatása a szakközépiskoláknál jelentősebb a korábban látott értékeknél, ezért nem tűnik kihagyhatónak.
9. ábra. A korábbi matematika-pontszám és a családiháttér-index véletlen hatását tartalmazó modell együtthatóinak ábrázolása (2010/8. osztály–2012/10. osztály, matematika) – itt a fix hatások között szerepel a családiháttér-index
166 • A középiskolák összehasonlító elemzése a KIR bázisán


































































































   164   165   166   167   168