Page 149 - A középiskolák összehasonlító elemzése a KIR bázisán
P. 149

Indikátor neve
Igazolatlan órával rendelkezők megoszlása az igazolatlan órák száma függvényében
Adatszámítási mód
KIR-STAT-adatok alapján az igazolatlan órával rendelkezők számához képest (a04t79 tábla alapján, az adatbázisban a h_1ora, h_2_9ora, h_10_29ora, h_30_50ora és a h_50ora változók aránya a h_igazolatlan változóhoz képest)
Bontások
Országos Regionális Megyei Intézményi Intézménytípusra
Adatforrás
KIR-STAT a04t79 adatok alapján
Időszak, gyakoriság
Éves
Relevancia
Az iskolalátogatás mutatói a méltányossággal összefüggnek, és megválaszolandó kérdés, hogy e mutatók (iskolai kimaradás, hiányzások) erőteljesebbek-e bizonyos beazonosítható csoportok körében (pl. a HH tanulók esetében).
Indikátor neve
Hátrányos helyzet hatása az igazolatlan órákra
Adatszámítási mód
KIR-STAT-adatok alapján az igazolatlan órával rendelkezők arányának korrelációja a hátrányos helyzetűek arányával
Bontások
Országos Regionális Megyei Intézményi Intézménytípusra
Adatforrás
KIR-STAT a04t79 adatok alapján
Időszak, gyakoriság
Éves
Relevancia
Az iskolalátogatás mutatói a méltányossággal összefüggnek, és megválaszolandó kérdés, hogy e mutatók (iskolai kimaradás, hiányzások) erőteljesebbek-e bizonyos beazonosítható csoportok körében (pl. a HH tanulók esetében).
Indikátor neve
Küszöbértéket el nem ért tanulók aránya az iskolán belül
Adatszámítási mód
Küszöbértéknek a 10. évfolyamon matematikából és szövegértésből a jogszabályban is rögzített 3 képes- ségszintet tekintjük (matematika: 1440, szövegértés: 1351)
Bontások
Országos Regionális Megyei Intézményi Intézménytípusra Fiú/lány
Adatforrás
OKM tanulói adatbázis
Időszak, gyakoriság
Relevancia
Az oktatás kimenetéről tudósít, nemzetközi elemzésekben is használt méltányossági mutató. Azt mu-
tatja meg, hogy az iskolarendszer képes-e biztosítani egy minimális tudást mindenkinek, származástól függetlenül. Magyarországon ráadásul jogszabály is rögzíti, ha egy iskola tanulóinak fele nem éri el ezeket a szinteket, akkor az iskolának cselekvési tervet kell készítenie.
A középiskolák összehasonlító elemzése a KIR bázisán • 149


































































































   147   148   149   150   151