Page 150 - A középiskolák összehasonlító elemzése a KIR bázisán
P. 150

A középiskolák összehasonlító elemzése a KIR bázisán
Indikátor neve
Küszöbértéket el nem ért iskolák aránya
Adatszámítási mód
Küszöbértéknek a 10. évfolyamon matematikából és szövegértésből a jogszabályban is rögzített 3 képes- ségszintet tekintjük (matematika: 1440, szövegértés: 1351)
Bontások
Országos Regionális Megyei Intézményi Intézménytípusra
Adatforrás
OKM telephelyi adatbázis
Időszak, gyakoriság
Relevancia
Az oktatás kimenetéről tudósít, nemzetközi elemzésekben is használt méltányossági mutató. Magyaror- szágon ráadásul jogszabály is rögzíti, ha egy iskola tanulóinak fele nem éri el ezeket a szinteket, akkor az iskolának cselekvési tervet kell készítenie. Mivel itt telephelyi adatokról van szó, a mutató arra utal, hogy az iskola egésze képes-e egy minimális szintet biztosítani tanulóinak.
8. Felhasznált irodalom
Against the Odds: Disadvantaged Students Who Succeed in School (2011), OECD Publishing. letölthető: http://dx.doi.org/10.1787/9789264090873-en.
Aguilar, Elena Vázquez (coord.): Overcoming School Failure: Policies that Work. Spanish National Report, Ministerio de Educación, 2011.
European Group of Research on Equity of the Educational Systems. Letölthető: https://www.okm.gov.hu/ download.php?docID=296
Equity of the European Education Systems. A set of indicators. Edited by Department of Theoretical and Experimental Education. University of Liège (é. n.)
Letölthető: www.okm.gov.hu/download.php?docID=296
Méltányosság az oktatásban – két jelentés az oktatás méltányosságáról (2007). OKM, Budapest.
OECD (2013): PISA 2012 results. Excellence through equity. Giving every student the chance to succeed. Vol. II. PISA, OECD Publishing. Letölthető: http://dx.doi.org/10.1787/9789264201132-en) 27.
PIAAC: Programme for the International Assessment of Adult Competencies, Letölthető: www.oecd.org/site/piaac/ http://www.education.gov.uk/researchandstatistics/statistics/schoolandpupil/b00196911/the-school-census-england https://www.gov.uk/government/publications/schools-pupils-and-their-characteristics-january-2013 https://www.gov.uk/government/organisations/department-for-education/series/statistics-pupil-absence http://www.education.gov.uk/rsgateway/DB/SFR/s001080/index.shtml http://www.aanvalopschooluitval.nl/english.php http://www.acara.edu.au/verve/_resources/Curriculum_Design_Paper_.pdf http://www.myschool.edu.au/AboutUs/Glossary#G2
http://www.lisdatacenter.org http://www.ilo.org/global/lang--en/index.htm http://www.oecd.org/pisa/
150 • A középiskolák összehasonlító elemzése a KIR bázisán


































































































   148   149   150   151   152