Page 118 - A középiskolák összehasonlító elemzése a KIR bázisán
P. 118

A középiskolák összehasonlító elemzése a KIR bázisán
»
Átlag Elemszám Szórás Eta-négyzet
Lakóhely településtípusa
község –0,51 1,10 18 345
város –0,44 1,05 15 448 0,008
megyeszékhely –0,48 1,00 9 184
Budapest –0,41 1,07 5 022
Szubjektív anyagi helyzet
nagyon nehezen boldogulunk –0,36 1,15 1 688
nehezen tudunk megélni –0,44 1,02 4 850 0,012
átlagos színvonalon élünk –0,49 1,06 31 043
az átlagnál jobban élünk –0,48 1,01 8 611
nagyon jól élünk –0,39 1,12 1 147
Az iskola típusa
8 évfolyamos gimnázium –0,22 0,80 1 928
6 évfolyamos gimnázium –0,20 0,86 2 929
4 évfolyamos gimnázium –0,67 0,97 18 315 0,114
szakközépiskola –0,65 1,05 18 838
szakiskola 0,41 1,05 6 311
Iskola településtípusa
község 0,22 1,19 430
város –0,43 0,98 21 527 0,004
megyeszékhely –0,56 1,04 18 466
Budapest –0,43 1,08 7 898
Évfolyamnagyság
kis iskola –0,31 1,09 4 946
közepes iskola –0,41 1,07 13 340 0,005
nagy iskola –0,53 1,06 30 032
16. táblázat. Néhány folytonos változó korrelációja a félév végi matematikaosztályzat változásával (Pearson-féle korreláció)
Korrelációs együttható N
A tanuló családiháttér-indexe –0,070** 44 928
Szülők legmagasabb iskolai végzettsége (elvégzett osztályok) –0,051** 48 254
Háztartásnagyság 0,050** 47 856
Testvérek száma 0,067** 47 468
Otthoni könyvek száma –0,018** 47 703
Otthoni számítógépek száma –0,035** 47 511
A telephely tanulói összetételindexe –0,175** 44 393
A telephely fegyelemindexe –0,149** 47 165
A telephely motivációs indexe –0,187** 47 165
Adott képzési formán tanuló diákok száma –0,123** 47 360
A telephely tanulóinak átlagos családiháttér-indexe –0,099** 37 937
A telephelyen tanulók családiháttér-indexének szórása 0,100** 48 319
Diplomás szülők aránya –0,118** 45 129
Tanterem-ellátottság –0,061** 47 321
Számítógép-ellátottság –0,064** 46 434
Szaktárgyi továbbképzésen részt vett tanárok aránya –0,013* 46 430
Új tanárok aránya 0,031** 46 456
Távozott tanárok aránya 0,033** 46 336
Képesítés nélküli tanárok aránya 0,094** 46 579
Szakképesítés nélküli tanárok aránya 0,066** 46 987
Az összefüggés szignifikáns *p<0,05; **p<0,01 szinten.
118 • A középiskolák összehasonlító elemzése a KIR bázisán


































































































   116   117   118   119   120