Page 107 - A középiskolák összehasonlító elemzése a KIR bázisán
P. 107

indikátorokkal együtt érdemes a középiskolai munka eredményességi indikátorként a továbbtanulási as- eredményességi mutatójaként kezelni. Még érdeke- pirációk alakulását.
sebb lehet az általános iskolák szintjén is bevezetni
11. Felhasznált irodalom
Abikoff, H. Courtney, M. Pelham, WE. Koplewicz, HS (1993): „Teachers’ Ratings of Disruptive Behaviors: The Influence of Halo Effects”, Journal of Abnormal Child Psychology, 21 (5): 519–33.
Boudon, R. (1981): The logic of social action Routledge and Kegan Paul. London–Boston–Henley Cooper, H. and Good, T. (1983). Pygmalion grows up: Studies in the expectations communication process. New York: Longman.
Csüllög Krisztina–Molnár D. Éva–Lannert Judit (2014): A tanulók matematikai teljesítményét befolyásoló motí- vumok és stratégiák vizsgálata a 2003-as és 2012-es PISA mérésekben. In: Hatások és különbségek, Oktatási Hivatal, Budapest.
Rowe, W. Glenn–O’Brien, James (2002): The Role of Golem, Pygmalion, and Galatea Effects on Opportunistic Behavior in the Classroom. Journal of Management Education, 612–28. Dec.
Gorard S., Beng Huat See, Davis P. (2012): The impact of attitudes and aspirations on educational participation and attainment, Joseph Rowntree Foundation, April. Letölthető: www.jrf.org.uk.
Grade expectations (2012): How marks and education policies shape students ambitions. OECD, Paris.
Grant H.–Dweck CS. (2003): Clarifying achievement goals and their impact. Journal of personality and social
psychology, 85(3):541–53.
Hanson, S. (1994): Lost Talent: Unrealised educational aspirations and expectations among US Youths.
Sociology of education, 67(3), 159–183.
Kertesi Gábor–Kézdi Gábor (2012): A roma és nem roma tanulók teszteredményei közti különbségekről és e
különbségek okairól, Budapesti munkagazdaságtani füzetek, 2012/5, 9. Lannert Judit (1998): Pályaorientációk, Educatio, 1998/3, 436–446.
Lannert Judit (2003): Továbbtanulási aspirációk meghatározottsága, In: Hogyan tovább? Pályaválasztási elkép- zelések Magyarországon, szerk.: Lannert Judit, OKI.
Lannert Judit (2004): Pályaválasztási aspirációk, Budapest, PhD-értekezés, Corvinus egyetem Szociológia Tan- szék. Letölthető: http://phd.lib.uni-corvinus.hu/86/1/lannert_judit.pdf.
Mártonfi György (2013): Egy felmérés tanulságai, UPSZ 2013/1–2., 62.
Merton R. K. (1948): The self-fulfilling prophecy. The Antiock Review, 8, 193–210. Moksony Ferenc (é. n.): Szociológiai elméletek empirikus ellenőrzése, kézirat, Budapest.
A középiskolák összehasonlító elemzése a KIR bázisán • 107


































































































   105   106   107   108   109