Page 108 - A középiskolák összehasonlító elemzése a KIR bázisán
P. 108

A középiskolák összehasonlító elemzése a KIR bázisán
Morgan, S. (2006): Expectation and Aspirations. 1528–1530. In: George Ritzer, ed., The Blackwell Encyclopedia of Sociology.
Nussbaum, A. D., & Dweck, C. S. (2008). Defensiveness versus remediation: Self-theories and modes of self esteem maintenance. Personality and Social Psychology Bulletin, 34, 599–612.
Neuwirth Gábor (2004): A középiskolai munka néhány mutatója, OKI, Budapest.
Neuwirth Gábor (2006): A középiskolai munka néhány mutatója, OKI, Budapest.
PISA 2012 Összefoglaló jelentés, Oktatási Hivatal, 2013, Budapest 69.
PISA results 2009 (2011). Students on line, volume VI, OECD, 2011, 187.
Rosenthal, R., & Jacobson, L. (1968): Pygmalion in the classroom. New York: Holt, Rinehart & Winston.
Rosenthal, R. (1987): „Pygmalion” Effects: Existence, Magnitude, and Social Importance. In: Educational Researcher. December.
Rosenthal, R. (1991): Teacher Expectancy Effects: A Brief Update 25 Years after the Pygmalion Experiment. In: Journal of Reserch in Education. September.
Rosenthal, R. (1997): Interpersonal Expectancy Effects: A Forty Year perspective ERIC.
Rubie-Davies, C., (2010). Teacher expectation and perceptions of student attributes. Is there a relationship?
British Journal of Educational Psychology, 80, 121–135.
Rubie-Davies, C. (2008): Teacher expectations. In: T. Good (ed.), 21st century education: A reference handbook
(254–265.). Thousand Oaks, CA. SAGE Publications.
Trouilloud, D., & Sarrazin, P. (2002): The influence of teacher expectations on student’s achievement in physical
education class, Pygmalion revisited. European Journal of Social Psychology, 32(5), 591–600.
108 • A középiskolák összehasonlító elemzése a KIR bázisán


































































































   106   107   108   109   110