MIT MONDANAK A TÉNYEK? - AZ ÚJ KÖZOKTATÁSI TÖRVÉNY KÜSZÖBÉN II (2011)
Szakmai műhelysorozat az MTA KEB és a TÁRKI-TUDOK szervezésében
2011. február 9. Pedagógus életpályamodell és oktatásfinanszírozás
A szakmai műhelykonferencia-sorozat második rendezvényét az oktatásirányítás által előterjesztett pedagógus életpályamodell megvitatásának, a szükséges szakmai és finanszírozási feltételrendszer áttekintésének szentelték az esemény szervezői. Az előadások alapján elmondható, hogy az életpályamodell szükségességéről konszenzus van mind a döntéshozók, mind a kutatók oldalán, ugyanakkor eltérőek azok a javaslatok, amelyek az oktatási rendszer megújításának módjára, a már pályán lévő és a jövőben arra készülő pedagógusok ösztönzésére és szelekciójára vonatkoznak. A legfontosabb kérdésnek az tűnik, hogy a szűkre szabott források figyelembe vétele mellett, hogyan valósítható meg egy olyan pályamodell bevezetése, amely a már pályán lévőket motiválhatja, a tehetséges fiatalokat a pályára csábíthatja és mindezzel hozzájárul az oktatás minőségének javításához.
A teljes összefoglaló anyag itt olvasható.
Előadások, hozzászólások:
Hoffmann Rózsa: Pedagógus életpályamodell Magyarországon
Lannert Judit: A pedagógus életpályamodell a hazai és nemzetközi tények tükrében
Semjén András: Oktatásfinanszírozás - nemzetközi trendek és hazai tapasztalatok
Pokorni Zoltán: Pedagógus életpálya, oktatásfinanszírozás
Varga Júlia: Pedagógus életpálya
Falus Iván: Pedagógus életpályamodell pedagógiai nézőpontból
A sajtóban megjelent anyagok:
Ónody-Molnár Dóra: Orbán dönt majd a Pokorni-Hoffmann vitában - cikk a nol.hu oldalon
Balla István: Hoffmann életpályája is bukhat - cikk az fn.hu oldalon
MNO-KA: Pálinkás: Releváns teljesítményhez kell kötni az előmenetelt - cikk az mno.hu oldalon
Pedagógusok és oktatásfinanszírozás - összegzés a Kölöknet oldalán
Kapcsolódó szakmai anyagok:
A Pedagógus 2010 kutatás zárótanulmánya
A közoktatás finanszírozásának lehetséges megoldásai - Tárki-Tudok kutatási zárójelentés, 2010.
A teljesítményalapú pedagógusbérezés nemzetközi tapasztalata - Lannert Judit, 2008.
Az OFSTED brit tanügyi felügyelet mőködése - Sinka Edit, 2008.
Strong performers and successful reformers in education, part 1.
Strong performers and successful reformers in education, part 2.