2022. január 19.

#Tanulásművészete

A második témánk feladatai az otthon és a család fogalma köré épültek.

Célunk volt, hogy a gyerekek megismerjék egymás családjának sokszínűségét és hogy elgondolkozzanak azon, hogy milyen környezetben élnének szívesen.

A foglalkozások alatt a gyerekek megismerkedhettek egy izgalmas új karakterrel, a kutatóval, aki az egész osztály segítségét kérte a kutatásához. A művész vezette kreatív feladatok folyamán az ő kérésére próbáltunk válaszokat keresni néhány fontos kérdésre:

Vajon hasonlít egymásra a gyerekek otthona?

Vajon mindenki ugyanolyan álomotthont képzelne el?

Vajon hány ajtó van egy házban?

A Szomszédainknak hány szeme van összesen?

Kis csoportokban kollázst készítettünk álmaink nappalijáról és elképzeltük, milyen lesz az családunk a jövőben.

Közös képet készítettünk, ahol mindannyiunk otthona helyet kapott, majd egymás rajzát folytatva megterveztük a házak közötti tereket is.

Végül a kutató újból meglátogatta az osztályt, hogy lejegyezze az összes tervét és ötletét a gyerekeknek.

A két hét alatt megállapítottuk, hogy mindenki otthona más, minden család kicsit máshogyan él és mindannyian más környezetben érezzük igazán jól magunkat.