Áttekinteni és átgondolni az előző témák tartalmát, és megállapodni arról, hogyan tervezzetek el, gyakoroljatok, és valósítsatok meg egy olyan tevékenységet, amelyet közönség előtt bemutattok, valamint hogyan reflektáltok erre. Mindezeket a művész, a pedagógusok és a diákok közösen vitassák meg, és így jussatok egyetértésre.
Írjátok le, hogy milyen tevékenységeket (bemelegítés, fő tevékenység és reflexió) választotok az egyes foglalkozásokhoz. A művész és a pedagógus együtt dolgoznak a „Szabadon választható!” téma megtervezésén és megvalósításán, amelynek az 1-5. témák tartalmára kell épülnie. A téma mögött az az elképzelés áll, hogy a végeredményt be kell mutatni közönség előtt, de a középpontba a folyamatot kell állítani, nem az eredményt. A munka ne legyen túl ambiciózus, inkább olyan tartalom fejlesztésére összpontosítson, amelyhez a tanulók kapcsolódni tudnak, és amelyet mindenki fontosnak érez. Szánjatok időt az előadás/bemutató/esemény utáni reflexióra, hogy a téma jól záruljon, és mindenki elégedett legyen. Ne felejtsetek el bemelegítést és reflexiót is beiktatni minden foglalkozásba.
ÁLTALÁNOS ÚTMUTATÓ A 6. TÉMÁHOZ:
Írjátok le, hogy milyen tevékenységeket (bemelegítés, fő tevékenység és reflexió) választotok az egyes foglalkozásokhoz.
A művész és a pedagógus együtt dolgoznak a „Szabadon választható!” téma megtervezésén és megvalósításán, amelynek az 1-5. témák tartalmára kell épülnie. A téma mögött az az elképzelés áll, hogy a végeredményt be kell mutatni közönség előtt, de a középpontba a folyamatot kell állítani, nem az eredményt. A munka ne legyen túl ambiciózus, inkább olyan tartalom fejlesztésére összpontosítson, amelyhez a tanulók kapcsolódni tudnak, és amelyet mindenki fontosnak érez. Szánjatok időt az előadás/bemutató/esemény utáni reflexióra, hogy a téma jól záruljon, és mindenki elégedett legyen. Ne felejtsetek el bemelegítést és reflexiót is beiktatni minden foglalkozásba.
A folyamat javasolt lépései:
1. Beszéljétek meg a tanulókkal, hogy milyen előadáson/bemutatón/eseményen szeretnének dolgozni, beleértve azt is, hogy ki legyen a közönségük, és hol és mikor kellene az eseménynek megtörténnie. Javasolt célcsoportok: belső – pl. diákok más Tanulás művészete csoportokból, fiatalabb gyerekek (óvodások), vagy napközis csoportok. Javaslatok az előadás/bemutató/esemény típusára: kiállítás, előadás vagy prezentáció/bemutató.
2. Határozzátok meg az előadásra/bemutatóra/eseményre való felkészüléshez szükséges feladatokat – kérdezzétek meg a tanulókat, és osszátok fel a feladatokat közöttük.
3. Kezdjetek el dolgozni a feladatokon.
Javaslatok a lehetséges elvégzendő feladatokra (ezek a választott előadás/bemutató/esemény típusától függenek):
- Meghívók: Kit hívjunk meg? Készítsetek vendéglistát, írjatok és rajzoljatok meghívókat/posztereket, és kézbesítsek/rakjátok ki azokat.
- Legyen valamilyen étel? Döntsétek el, miből és mennyire van szükségetek, és vásároljatok be. Készítsétek el, és tálaljátok az ételeket.
- Gondoskodjunk a vendégekről az esemény napján: információs táblák - eligazodnak a vendégek? Szükséges üdvözlő tábla/jel az ajtóra, vagy álljon ott valaki, aki köszönti a vendégeket? Lesz valaki, aki körbevezeti a vendégeket?
- Készítsétek elő a teret. Rendezzétek el az asztalokat és székeket. Díszítsétek fel a termet.
- Készítsetek jegyeket, és osszátok ki őket a vendégeknek. Legyen valaki, aki az ajtóban elkéri a jegyeket.
- Ki gondoskodik a technikai dolgokról a rendezvény ideje alatt? (például: hangok/fények/képek)
- Vendégellenőrzési lista: figyeljetek rá, hogy megfelelő számú vendég legyen a térben/ végezzetek be- és kiléptetést, hogy tudjátok, hány látogató van a helyiségben egy adott pillanatban.