AZ ESEMÉNY – Szabadon választható!
Áttekintés
téma
6
ÁTTEKINTÉS AZ 6. TÉMÁHOZ
CÉLKITŰZÉS

Áttekinteni és átgondolni az előző témák tartalmát, és megállapodni arról, hogyan tervezzetek el, gyakoroljatok, és valósítsatok meg egy olyan tevékenységet, amelyet közönség előtt bemutattok, valamint hogyan reflektáltok erre. Mindezeket a művész, a pedagógusok és a diákok közösen vitassák meg, és így jussatok egyetértésre.

ÖSSZEFOGLALÓ

Írjátok le, hogy milyen tevékenységeket (bemelegítés, fő tevékenység és reflexió) választotok az egyes foglalkozásokhoz. A művész és a pedagógus együtt dolgoznak a „Szabadon választható!” téma megtervezésén és megvalósításán, amelynek az 1-5. témák tartalmára kell épülnie. A téma mögött az az elképzelés áll, hogy a végeredményt be kell mutatni közönség előtt, de a középpontba a folyamatot kell állítani, nem az eredményt. A munka ne legyen túl ambiciózus, inkább olyan tartalom fejlesztésére összpontosítson, amelyhez a tanulók kapcsolódni tudnak, és amelyet mindenki fontosnak érez. Szánjatok időt az előadás/bemutató/esemény utáni reflexióra, hogy a téma jól záruljon, és mindenki elégedett legyen. Ne felejtsetek el bemelegítést és reflexiót is beiktatni minden foglalkozásba.

ÁLTALÁNOS ÚTMUTATÓ A 6. TÉMÁHOZ:

Írjátok le, hogy milyen tevékenységeket (bemelegítés, fő tevékenység és reflexió) választotok az egyes foglalkozásokhoz.

A művész és a pedagógus együtt dolgoznak a „Szabadon választható!” téma megtervezésén és megvalósításán, amelynek az 1-5. témák tartalmára kell épülnie. A téma mögött az az elképzelés áll, hogy a végeredményt be kell mutatni közönség előtt, de a középpontba a folyamatot kell állítani, nem az eredményt. A munka ne legyen túl ambiciózus, inkább olyan tartalom fejlesztésére összpontosítson, amelyhez a tanulók kapcsolódni tudnak, és amelyet mindenki fontosnak érez. Szánjatok időt az előadás/bemutató/esemény utáni reflexióra, hogy a téma jól záruljon, és mindenki elégedett legyen. Ne felejtsetek el bemelegítést és reflexiót is beiktatni minden foglalkozásba.

A folyamat javasolt lépései:

1. Beszéljétek meg a tanulókkal, hogy milyen előadáson/bemutatón/eseményen szeretnének dolgozni, beleértve azt is, hogy ki legyen a közönségük, és hol és mikor kellene az eseménynek megtörténnie. Javasolt célcsoportok: belső – pl. diákok más Tanulás művészete csoportokból, fiatalabb gyerekek (óvodások), vagy napközis csoportok. Javaslatok az előadás/bemutató/esemény típusára: kiállítás, előadás vagy prezentáció/bemutató.

2. Határozzátok meg az előadásra/bemutatóra/eseményre való felkészüléshez szükséges feladatokat – kérdezzétek meg a tanulókat, és osszátok fel a feladatokat közöttük.

3. Kezdjetek el dolgozni a feladatokon.

Javaslatok a lehetséges elvégzendő feladatokra (ezek a választott előadás/bemutató/esemény típusától függenek):

  • Meghívók: Kit hívjunk meg? Készítsetek vendéglistát, írjatok és rajzoljatok meghívókat/posztereket, és kézbesítsek/rakjátok ki azokat.
  • Legyen valamilyen étel? Döntsétek el, miből és mennyire van szükségetek, és vásároljatok be. Készítsétek el, és tálaljátok az ételeket.
  • Gondoskodjunk a vendégekről az esemény napján: információs táblák - eligazodnak a vendégek? Szükséges üdvözlő tábla/jel az ajtóra, vagy álljon ott valaki, aki köszönti a vendégeket? Lesz valaki, aki körbevezeti a vendégeket?
  • Készítsétek elő a teret. Rendezzétek el az asztalokat és székeket. Díszítsétek fel a termet.
  • Készítsetek jegyeket, és osszátok ki őket a vendégeknek. Legyen valaki, aki az ajtóban elkéri a jegyeket.
  • Ki gondoskodik a technikai dolgokról a rendezvény ideje alatt? (például: hangok/fények/képek)
  • Vendégellenőrzési lista: figyeljetek rá, hogy megfelelő számú vendég legyen a térben/ végezzetek be- és kiléptetést, hogy tudjátok, hány látogató van a helyiségben egy adott pillanatban.