Áttekinteni és átgondolni az előző témák tartalmát, és megállapodni arról, hogyan tervezzetek el, gyakoroljatok, és valósítsatok meg egy olyan tevékenységet, amelyet közönség előtt bemutattok, valamint hogyan reflektáltok erre. Mindezeket a művész, a pedagógusok és a diákok közösen vitassák meg, és így jussatok egyetértésre.
Írjátok le, hogy milyen tevékenységeket (bemelegítés, fő tevékenység és reflexió) választotok az egyes foglalkozásokhoz. A művész és a pedagógus együtt dolgoznak a „Szabadon választható!” téma megtervezésén és megvalósításán, amelynek az 1-5. témák tartalmára kell épülnie. A téma mögött az az elképzelés áll, hogy a végeredményt be kell mutatni közönség előtt, de a középpontba a folyamatot kell állítani, nem az eredményt. A munka ne legyen túl ambiciózus, inkább olyan tartalom fejlesztésére összpontosítson, amelyhez a tanulók kapcsolódni tudnak, és amelyet mindenki fontosnak érez. Szánjatok időt az előadás/bemutató/esemény utáni reflexióra, hogy a téma jól záruljon, és mindenki elégedett legyen. Ne felejtsetek el bemelegítést és reflexiót is beiktatni minden foglalkozásba.