Page 63 - A középiskolák összehasonlító elemzése a KIR bázisán
P. 63

10. Felhasznált irodalom
Ball, S. (1999): The market reform in United Kingdom education. The Tocqueville Review, 20, 89–100.
Ensuring Children’s Right to Education (é. n.): Guidance ont he legal measures available to secure regular school attendance. Department for Children, Schools and Families.
Commission staff working paper (2010): Reducing early school leaving. Accompanying document to the Proposal for a Council Recommendation on policies to reduce early school leaving. European Commission, Brussels.
Karsten, S.–Visscher, A.–De Jong., T. (2001): Another Side to the Coin: the unintended effects of the publication of school performance data in England and France, Comparative Education Volume 37 No. 2 2001, 231–242.
Key data on education in Europe (2009) Eurydice – EuropeanComission, Brussels. Oktatásügyi közvélemény-kutatások (1999, 2002 és 2005); (2012). OKI, TÁRKI
Országos Kompetenciamérés (2012) Letölthető: https://www.kir.hu/okmfit/files/OKM_2012_Orszagos_jelentes. pdf, 86. oldal
Taylor, C.–Fitz-Gibbon (1996): Monitoring Education. Indicators, Quality and Effectiveness. Continuum, London.
Wiggins, A. and Tymms, P. (2002): Dysfunctional effects of League Table: A Comparison between English and Scottish Primary Schools, Public Money and Management, január–március.
1999. évi LXVIII. törvény a közoktatásról szóló 1993. évi LXXIX. törvény módosításáról. 42. § (1) bekezdés. http://www2.ed.gov/nclb/landing.jhtml http://www.ofsted.gov.uk/schools/for-schools/find-school-inspection-report http://dashboard.ofsted.gov.uk/dash.php?urn=139842
http://www.data.gouv.fr/ http://index.hu/kulfold/2011/12/17/nyilt_adatbazisokkal_teremtenek_atlathato_allamot/
http://www.tagesspiegel.de/berlin/klage-von-spickmich-de-berlins-schulen-muessen-interne-daten- offenlegen/7716014.html
http://www.berlin.de/sen/bildung/schulverzeichnis_und_portraets/anwendung/ http://www.ofi.hu/tudastar/kozepiskolai-munka/kozepiskolai-munka-090617-5
A középiskolák összehasonlító elemzése a KIR bázisán • 63


































































































   61   62   63   64   65