Page 50 - A középiskolák összehasonlító elemzése a KIR bázisán
P. 50

A középiskolák összehasonlító elemzése a KIR bázisán
9. ábra. Középfokú intézményi kínálat megoszlása megyénként, 2014
5. Belső továbbhaladási mutatók
5.1. Az igazolatlan hiányzások alakulása az oktatásstatisztikai adatok szerint
A hiányzásokra – legyenek azok igazoltak vagy igazo- latlanok – vonatkozóan az iskolák mindig is gyűjtöttek adatokat, ezek közlése azonban nem képezte részét a közoktatási intézmények számára előírt kötelező adatszolgáltatásnak. A 2010. évi oktatásstatisztikai adatgyűjtés volt az első alkalom, amely során az isko- láknak és az óvodáknak nyilatkozniuk kellett a hiány-
zások éves alakulásáról. Az intézmények által 2010 októberében szolgáltatott hiányzási adatok értelem- szerűen a 2009/2010-es tanévre vonatkoznak: ezek az első olyan adatok, amelyek összessége után képet kaphatunk az iskolai hiányzások alakulásáról az or- szág összes közoktatási intézményére vonatkozóan (lásd 8. táblázat). Az adatok legrészletesebb bontás- ban évfolyami szinten érhetők el, tanköteles diákokra és a teljes diáklétszámra vonatkoztatva is.
8. táblázat. A 2010. évi oktatásstatisztikai adatgyűjtés iskolai hiányzásra vonatkozó kérdésblokkja
a04t79
Mulasztások, az igazolt és igazolatlan órával rendelkező tanulók száma a beszámolási időszakban
Tanév végi létszám
ebből
igazolatlan órával rendelkező tanulók száma
ebből
1 igazolatlan órával rendelkezők száma
2–9 igazolatlan órával rendelkezők száma
10–29 igazolatlan órát mulasztók száma
30–50 igazolatlan órát mulasztók száma
50-nél több igazolatlan órát mulasztók száma
igazolt mulasztott órával rendelkező tanulók száma
250 vagy több (igazolt vagy igazolatlan) órával rendelkezők száma
Tanulói jogviszony év közben megszűnt (tanulók száma)
50 • A középiskolák összehasonlító elemzése a KIR bázisán


































































































   48   49   50   51   52