Page 120 - A középiskolák összehasonlító elemzése a KIR bázisán
P. 120

A középiskolák összehasonlító elemzése a KIR bázisán
»
Átlag Elemszám Szórás Eta-négyzet
Lakóhely településtípusa
község –0,27 1,020 18 269
város –0,27 0,975 15 359 0,000
megyeszékhely –0,27 0,938 9 113
Budapest –0,23 0,965 4 996
Szubjektív anyagi helyzet
nagyon nehezen boldogulunk –0,22 1,082 1 683
nehezen tudunk megélni –0,23 1,037 4 838 0,001
átlagos színvonalon élünk –0,28 0,985 30 848
az átlagnál jobban élünk –0,25 0,929 8 577
nagyon jól élünk –0,21 1,018 1 137
Az iskola típusa
8 évfolyamos gimnázium 0,05 0,746 1 904
6 évfolyamos gimnázium 0,02 0,807 2 913
4 évfolyamos gimnázium –0,42 0,864 18 228 0,106
szakközépiskola –0,44 0,988 18 736
szakiskola 0,48 1,042 6 279
Iskola településtípusa
község 0,21 1,101 426
város –0,25 1,001 21 393 0,003
megyeszékhely –0,30 0,966 18 383
Budapest –0,25 0,968 7 858
Évfolyamnagyság
kis iskola –0,12 1,007 4 927
közepes iskola –0,26 0,985 13 282 0,003
nagy iskola –0,29 0,979 29 848
19. táblázat. Néhány folytonos változó korrelációja a félév végi magyarnyelv-osztályzat változásával (Pearson-féle korreláció)
Korrelációs együttható N
A tanuló családiháttér-indexe –0,041** 44 708
Szülők legmagasabb iskolai végzettsége (elvégzett osztályok) –0,029** 47 991
Háztartásnagyság 0,032** 47 586
Testvérek száma 0,055** 47 214
Otthoni könyvek száma 0,007 47 453
Otthoni számítógépek száma –0,027** 47 249
A telephely tanulói összetételindexe –0,134** 44 154
A telephely fegyelemindexe –0,141** 46 904
A telephely motivációs indexe –0,144** 46 904
Adott képzési formán tanuló diákok száma –0,092** 47 100
A telephely tanulóinak átlagos családiháttér-indexe –0,045** 37 748
A telephelyen tanulók családiháttér-indexének szórása 0,063** 48 058
Diplomás szülők aránya –0,077** 44 887
Tanterem-ellátottság –0,038** 47 058
Számítógép-ellátottság –0,048** 46 180
Szaktárgyi továbbképzésen részt vett tanárok aránya –0,009 46 170
Új tanárok aránya 0,014** 46 198
Távozott tanárok aránya 0,010* 46 081
Képesítés nélküli tanárok aránya 0,083** 46 318
Szakképesítés nélküli tanárok aránya 0,048** 46 724
Az összefüggés szignifikáns *p<0,05; **p<0,01 szinten.
120 • A középiskolák összehasonlító elemzése a KIR bázisán


































































































   118   119   120   121   122