Page 121 - A középiskolák összehasonlító elemzése a KIR bázisán
P. 121

20. táblázat. Tanári értékelés és az egyéb tényezők kapcsolata matematika terén 8. és 10. évfolyamokon
Tanári értékelés matematikából 8.-ban
Alulértékelt Jól értékelt Felül- értékelt
Tanári értékelés matematikából 10.-ben
Alulértékelt Jól értékelt Felül- értékelt
Nem
fiú 17,2% 37,1% 45,8% 39,9% 35,4% 24,6%
lány 10,2% 31,0% 58,8% 28,8% 36,8% 34,4%
Szülők legmagasabb végzettsége
max. 8 ált. 25,0% 44,6% 30,4% 31,3% 41,3% 27,4%
szakmunkásképző 18,9% 39,1% 42,0% 38,0% 36,3% 25,7%
érettségi 12,3% 33,4% 54,3% 36,3% 35,5% 28,2%
főiskola 8,1% 28,3% 63,6% 31,8% 35,8% 32,4%
egyetem 6,8% 26,7% 66,5% 25,4% 35,5% 39,1%
Lakóhely településtípusa
község 14,2% 34,4% 51,4% 34,7% 36,9% 28,4%
város 12,9% 33,7% 53,4% 33,3% 35,5% 31,2%
megyeszékhely 12,6% 32,3% 55,1% 33,9% 35,8% 30,3%
Budapest 14,2% 35,3% 50,5% 34,9% 35,9% 29,2%
Szubjektív anyagi helyzet
nagyon nehezen boldogulunk 16,7% 39,5% 43,8% 36,0% 37,0% 27,0%
nehezen tudunk megélni 16,0% 36,2% 47,8% 37,2% 35,6% 27,2%
átlagos színvonalon élünk 12,6% 33,5% 53,9% 34,7% 35,9% 29,4%
az átlagnál jobban élünk 10,3% 30,5% 59,2% 31,0% 37,0% 32,0%
nagyon jól élünk 13,4% 35,1% 51,5% 31,8% 35,7% 32,5%
Otthoni könyvek száma
kevés (–50) 21,1% 41,3% 37,6% 37,5% 36,9% 25,6%
közepes (50–300) 13,2% 33,8% 52,9% 36,2% 35,8% 28,0%
sok (300+) 8,9% 28,9% 62,1% 30,0% 36,0% 34,0%
Váltott általános iskolát (legalább egyszer)
nem 12,4% 32,6% 54,9% 34,6% 36,2% 29,2%
igen 15,9% 36,8% 47,3% 32,8% 35,9% 31,3%
A középiskolák összehasonlító elemzése a KIR bázisán • 121


































































































   119   120   121   122   123