A DOBBANTÓ program szakmai monitoringja (2009-2011)
A programról egy kisfilm tekinthető meg itt.
A program szakmai monitoringját a TÁRKI-TUDOK Zrt. végzi, Sinka Edit vezetésével.
![]() |
|
Monitoring - értékelésA DOBBANTÓ program szakmai monitoringja (2009-2011)A Dobbantó program a tanulók személyre szabott, egyéni fejlesztésének intézményi kereteit teremti meg, azokban a szakiskolákban, ahol speciális előkészítő évfolyamot indítanak az oktatásból a tankötelezettség előtt lemorzsolódott, a fejlődés zavarai miatt nevelési, tanulási folyamatban akadályozott, a szakértői bizottság által már nem sajátos nevelési igényűnek nyilvánított diákok számára. A projekt 2009-2011 között valósul meg a Fogyatékos Személyek Esélyegyenlőségéért Közalapítvány keretében. További információk a honlapon.
A programról egy kisfilm tekinthető meg itt. A program szakmai monitoringját a TÁRKI-TUDOK Zrt. végzi, Sinka Edit vezetésével. |
hírek
Problémák és megoldások című rövidfilm-sorozatunk hamarosan megtekinthető szakmai oldalainkon. A filmek a „Tudományos Mecenatúra Pályázat” keretében valósultak meg. A Tanulás Művészete program a 2022. évi pécsi Országos Köznevelési Konferencián Az értékelés átfogó célja az EFOP és VEKOP fejlesztési konstrukciók keretében a felsőoktatásba való jelentkezések számának növelése és a felsőoktatás pályaorientációs szerepének erősítése, illetve a lemorzsolódási arány csökkentése területén megvalósult fejlesztések eredményeinek értékelése volt. média-jelenlét
Műhelybeszélgetés a felnőtt népesség alapkészségeiről az OECD PIAAC adatfelvétel kapcsán 2022. december 8-án a Budapest Intézettel közösen tartottunk egy online műhelybeszélgetést az OECD PIAAC adataiból készített tanulmányokról, illetve az azokból leszűrhető tanulságokról. A felnőtt népesség készségeire vonatkozó eredményeket Lannert Judit mutatta be. Csillag Márton a BI kutatói által készített elemzés legfontosabb üzeneteit foglalta össze a készségek hatásáról a munkapiaci kimenetekre. A műhelybeszélgetést Scharle Ágota moderálta. A műhelyről részletes tudósításban számolt be a Qubit. A CEU Határtalan Tudás 2022. évi záróeseményén Lannert Judit, Balázs Éva és Salát Magdolna azt a kérdést járta körül, hogy mi kell ahhoz, hogy Magyarországon a közoktatásban tanító pedagógusok szakmailag magas minőséget képviselhessenek. Az előadásokat a Qubit cikke foglalja össze, az előadások után kerekasztalbeszélgetést pedig a youtube csatornán lehet megtekinteni. Az ukrajnai menekült gyerekek foglalkoztatásával kapcsolatban beszélt Németh Szilvia arról, hogy a gyerekeknek nem felzárkóztatásra van szüksége, hanem pozitív élményekre. Ilyen élményeket tudnak adni a kreatív programok, mint pl. a Kreatív Partnerség program. A QubitLive eseményen pedig Lannert Judit beszélt arról, hogy a magyar társadalom jövősokkban szenved, ezért nem tud jó megoldásokat találni a magyar oktatás problémáira, ami egyszerre pazarló és forráshiányos és aminek oka, hogy sok kisméretű iskolát tartunk fenn, aminek főleg társadalmi és politikai okai vannak. |
1035 Budapest, Vihar utca 18. telefon: +36 20 263 3107, info@t-tudok.hu | ![]() |