Page 205 - A középiskolák összehasonlító elemzése a KIR bázisán
P. 205

Kötetünk szerzői
Dr. Csüllög Krisztina
szociológia, illetve média–kommunikáció szakon szerzett diplomát az ELTE-n, szociológiából PhD-fo- kozatot a Corvinus Egyetemen. Kutatási területe el- sősorban a fiatalok internet-, illetve médiahasználata, valamint az infokommunikációs technológiák társas kapcsolatokra gyakorolt hatásai. Az utóbbi időben részt vett néhány oktatással kapcsolatos kutatásban is. Munkáltatója a TNS-Hoffmann Kft.
Dr. Lannert Judit
közgazdász-szociálpolitikusi végzettséggel és szo- ciológiai PhD-fokozattal rendelkezik. 1990 óta fog- lalkozik oktatáskutatással, egyik elindítója volt az Országos Közoktatási Intézet szakmai műhelyében készült Jelentés a magyar közoktatásról című soro- zatnak. 2004 és 2007 között az Országos Közoktatási Intézet Kutatási Központjának igazgatója. Egyik szer- zője az Oktatás és Gyermekesély Kerekasztal más- fél éves munkája eredményeként megszületett Zöld könyv a magyar közoktatás megújításáért elnevezésű kötetnek. Nemzetközi szakértőként dolgozott többek közt az Európai Uniónak és az OECD-nek. 2007-ben egyik alapítója és tulajdonosa a Tárki-Tudok (jelenleg T-Tudok) Tudásmenedzsment és Oktatáskutató Köz- pontnak, 2012-ig annak vezérigazgatója.
Gáti Annamária
2006-ban végzett a Debreceni Egyetemen Szociológus- ként, 2007-ben pedig a Leuveni Katolikus Egyetemen szerzett Társadalompolitikai Elemző mesterdiplomát. 2009–2011-ig oktatáskutatással foglalkozott a Tárki Tu- dok Zrt.-nél, majd 2011 és 2012 között a Tárki Zrt.-nél. Az oktatáskutatás területén kompetenciaméréssel, ko- rai neveléssel, pedagóguselégedettséggel, valamint az iskolaelhagyás problémakörével foglalkozott.
Vince Dániel
szociológus, 2014 óta a Budapesti Corvinus Egyetem Szociológiai Doktori Iskolájának hallgatója. Kutatási területe az oktatási egyenlőtlenségek vizsgálata.
Dr. Papp Z. Attila
szociológus, oktatáskutató 1996-ban végzett a Te- mesvári Nyugati Egyetem szociológia szakán, majd 2006-ban doktori címet szerzett az ELTE-n. Kuta- tási területei a romániai magyarok különböző intéz- ményesülési formáinak vizsgálata (pl. nyilvánosság, oktatás, felnőttképzés), a Kárpát-medencei, illetve az azon kívül élő magyar közösségek oktatási rend- szerének, szerveződéseinek, valamint ezek társadal- mi beágyazottságának vizsgálata, a romák oktatása Magyarországon és a környező országokban stb. A REGIO folyóirat főszerkesztője, jelenleg a buda- pesti székhelyű MTA Társadalomtudományi Kutató- központ Kisebbségkutató Intézetének tudományos főmunkatársa és igazgatója.
Dr. Sugár András
közgazdász-statisztikus egyetemi docensként dolgo- zik a Budapesti Corvinus Egyetem statisztika tanszé- kén. 30 éves tapasztalattal rendelkezik a statisztika elméleti és gyakorlati kérdései területén. A 2000-es évektől rendszeresen elemzi az oktatásstatisztikai adatbázisokat, szakértőként részt vett a középiskolai rangsorok továbbfejlesztésében, illetve a közoktatási és általános műveltségi indikátorrendszer az Eurostat és KSH általános indikátorrendszerébe történő beil- lesztésének máig tartó munkájában.
Dr. Zempléni András
matematikus, egyetemi docens (ELTE Valószínűség- elméleti és Statisztika Tanszék). Évtizedek óta fog- lalkozik a hazai felmérések (Monitor, majd kompe- tenciamérés) statisztikai elemzésével. A hierarchikus lineáris modellek egyik első hazai alkalmazója, ezen- kívül a szimulációs módszerek (bootstrap) módszer- tana is foglalkoztatja, több publikációja is elérhető ebben a témában.
A középiskolák összehasonlító elemzése a KIR bázisán • 205


































































































   202   203   204   205   206